Spoločnosť Ford oznámila uvedenie nového 5,0-tonového verzie modelu Transit, ktorý bude pre zákazníkov k dispozícii ako dodávka alebo podvozok s kabínou s maximálnou celkovou hmotnosťou 5 000 kg.
Doteraz najťažší Ford Transit je výrazne mechanicky prepracovaný. Zákazníkom ponúkne vôbec najvyššie užitočné zaťaženie a výborné schopnosti pri zachovaní životnosti, kultivovanosti a jazdných vlastností podobných osobným autám, vďaka ktorým sa stal obľúbený modelom pre podnikateľov.
5,0-tonový Transit posilňuje ponuku značky Ford na európskom trhu dodávok s vysokou celkovou hmotnosťou a je pripravený podporiť vedúce postavenie spoločnosti v oblasti predaja úžitkových vozidiel. Dodatočných 300 kg nosnosti v porovnaní s predchádzajúcim najťažším variantom Transit, osloví najmä zákazníkov, ktorí vyžadujú ťažšie základné vozidlo vhodné na prestavbu na vyklápacie vozidlo, sanitku, policajnú dodávku a miniautobus s minimálne 19 sedadlami.
„Vieme, že užitočné zaťaženie je pre firmy kľúčovým faktorom produktivity, a preto je nová vlajková loď Transit spoločnosti Ford najschopnejšou a najťažšou dodávkou v našej histórii. Vypočuli sme našich partnerov vykonávajúcich prestavby a ich zákazníkov, ktorí potrebujú pri svojom podnikaní takúto dodatočnú nosnosť, či už ide o sklápač, sanitku alebo väčší miniautobus. Vďaka svojej odolnej konštrukcii a flexibilite je 5,0-tonový Transit ideálnou voľbou bez ohľadu na špecializáciu firmy,“ uviedol Hans Schep, generálny riaditeľ úžitkových vozidiel spoločnosti Ford of Europe.
Karoséria pre každého zákazníka
Pre zákazníkov s ľahkými úžitkovými vozidlami s hmotnosťou 5,0 tony je často zásadná možnosť vytvárať prestavby, ktoré vyhovujú individuálnym prevádzkovým potrebám. Spoločnosť Ford sprístupňuje vozidlo s celkovou hmotnosťou 5,0 tony pre širokú škálu variantov podvozkov. Zákazníci majú na výber z troch rázvorov, štyroch dĺžok rámu a jednoduchú alebo dvojitú kabínu až pre siedmych cestujúcich (vrátane vodiča), aby si mohli zvoliť to najlepšie pri zohľadnení špecifických požiadaviek svojho podnikania. Maximálna nosnosť kabíny s podvozkom je 2 886 kg2 pre prestavbu karosérie. Užitočné zaťaženie, ktoré sa rovná čistému užitočnému zaťaženiu až 2 558 kg2, ak ide o vozidlo typu valník z výroby.
Transit vo verzii kabína s podvozkom je ideálny na ťažšie prestavby s otvorenou karosériou, napríklad sklápače alebo vyklápače, prístupové plošiny a transportéry pre vozidlá. S vyššou hodnotou celkovej hmotnosti vozidla a voliteľnou 10-stupňovou automatickou prevodovkou je 5-tonový Transit vo verzii podvozok s jednoduchou kabínou mimoriadne vhodným základom pre skriňové sanitky a policajné zásahové alebo riadiace vozidlá. Rad verzií podvozok s kabínou je vhodný aj na prestavby na miniautobusy a vysokokapacitnú prepravu vhodnú aj pre invalidné vozíky, kde vyššie užitočné zaťaženie a nanovo upravené hmotnosti náprav znižujú riziko preťaženia vozidiel v prevádzke.
Nový Transit je k dispozícii aj ako obľúbená dodávka Ford L4 „Jumbo“ s vysokou strechou s čistým užitočným zaťažením až 2 383 kg,2, objemom nákladového priestoru 15,1 m3 a dostatočne veľkou podlahovou plochou na prepravu piatich europaliet. Nové vystužené bočné steny zvyšujú životnosť pri preprave ťažšieho nákladu. Existujúca rovná nákladová podlaha, upevňovacie body, integrovaný schodík v zadnom nárazníku a dĺžka nákladu 4 217 mm sú prevzaté od predchodcu, aby sa uľahčilo nakladanie a preprava predmetov štandardnej dĺžky, napríklad rúr alebo dosiek. Dodávka Transit je vhodná aj na ťažšie prestavby vrátane policajných a stavebných vozidiel a vozidiel pre poskytovateľov verejnoprospešných služieb.
Zákazníci, ktorí požadujú technické riešenia šité na mieru, môžu využiť rozsiahlu sieť 165 firiem, ktoré sa venujú prestavbám (Qualified Vehicle Modifier- QVM) vozidiel značky Ford v 13 krajinách a ktoré spĺňajú štandardy spoločnosti Ford z oblasti výroby, kontroly kvality a podpory zákazníkov. Všetky firmy QVM zaručujú, že prácu vykonajú na rovnakej úrovni, ako je štandardná záruka spoločnosti Ford, čím chránia investície zákazníkov a zaisťujú nepretržitú a kvalitnú podporu.
Zákazníci s prestavanými vozidlami môžu využívať aj podporu tímu Konštrukcia špeciálnych vozidiel Ford, ktorý dokáže osobne aj na diaľku pomôcť s konštrukciou a údržbou vozidiel na mieru, čím sa maximalizuje čas prevádzky a znižuje sa pracovné zaťaženie operátorov vozidiel.
Zdokonalené mechanické komponenty pre ťažké práce
Všetky 5,0-tonové varianty modelu Transit majú pohon zadných kolies pre optimálnu trakciu pri plnom zaťažení a sú vybavené pohonnou jednotkou Ford HDT pre optimálnu životnosť, výkon a spotrebu paliva. 2,0-litrový vznetový motor Ford EcoBlue s výkonom 170 koní má krútiaci moment až 390 Nm, ktorý pomáha pri prevážaní ťažkých nákladov. Je spojený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou s hladkým radením alebo s 10-stupňovou automatickou prevodovkou Ford.
Vyšší počet prevodových stupňov 10-stupňovej automatickej prevodovky znamená, že motor EcoBlue môže v modeli Transit dlhšie pracovať v blízkosti špičkovej účinnosti, aby zaistil zážitok z dynamickejšej jazdy. Systém adaptívneho radenia v reálnom čase umožňuje prevodovke prispôsobiť sa meniacim sa podmienkam, čo umožňuje využívať optimálny výber prevodových stupňov a dosiahnuť vysoký výkon, nízku spotrebu paliva a skvelú kultivovanosť v akejkoľvek situácii počas jazdy.
Zvýšené užitočné zaťaženie 5,0-tonového modelu Transit vyžaduje zdokonalené mechanické komponenty, aby sa zachovala ľahká údržba a obsluha súčasne s dodatočnými schopnosťami. Podvozok je vybavený zdokonalenými zostavami nábojov, kolesami a širšími zadnými pneumatikami so šírkou 205 mm, ako aj novými prepracovanými brzdami na zadnej náprave, ktoré uľahčujú prácu aj pri väčšom zaťažení. Dodávky majú vystužené prvky aj v hornej časti karosérie a doplnky, ktoré podporujú náklad s väčšou hmotnosťou.
5,0-tonový Transit okrem toho prináša do Európy po prvýkrát prepracovanú zadnú nápravu s nosnosťou 3 500 kg, ktorá už preukázala svoju robustnosť a životnosť v modeloch Transit určených pre Severnú Ameriku. Ak je vo výbave 10-stupňová automatická prevodovka, vozidlo je vybavené aj novou prednou nápravou s nosnosťou 2 100 kg, ktorá má oproti štandardnej verzii nosnosť vyššiu o 225 kg.
Jednoduchá jazda aj údržba
Nový 5,0-tonový Transit využíva množstvo dôležitých interiérových prvkov, konektivitu a asistenčné systémy, ktoré rodina Transit získala v roku 2019.
Zákazníci môžu využívať najnovší systém informácií a zábavy Ford SYNC 32 a nový modul Upfitter Interface Module. Tento systém spája prerobené prvky s palubnými údajmi vozidla kvôli optimálnej bezpečnosti a produktivite – napríklad tým, že neumožňuje činnosť sklápača, kým vozidlo nie je zaparkované so zatiahnutou ručnou brzdou.
Inovatívne funkcie konektivity Ford taktiež pomáhajú operátorom plánovať údržbu a dozerať na bezpečnosť vozidla, čo vedie k predĺženiu času prevádzky. Súčasťou štandardnej výbavy je modem FordPass Connect4, ktorý umožňuje bezdrôtové aktualizácie softvéru, t. j. minimalizáciu návštev u predajcu a zobrazovanie kľúčových informácií, napríklad polohu vozidla, životnosť oleja a tlak v pneumatikách prostredníctvom aplikácie FordPass Pro5, čím sa zjednodušuje manažment vozidla. Prevádzkovatelia väčších vozidlových parkov môžu pomocou modemu FordPass Connect využívať systém Ford Telematics a analyzovať údaje o vozidle na úrovni výrobcu, čo umožňuje efektívnejšie riadenie a optimalizáciu vozidlového parku.
2 Všetky uvedené informácie o nosnosti vychádzajú z údajov o čistom užitočnom zaťažení, ktorého súčasťou je vodič s hmotnosťou 75 kg. Objem nákladu a batožinového priestoru je obmedzený hmotnosťou a rozložením nákladu.
3 Nejazdite, keď sa nesústredíte. Ak je to možné, používajte hlasom ovládané systémy. Počas jazdy nepoužívajte zariadenia určené na ovládanie rukou. Niektoré funkcie môžu byť zablokované, ak je zaradený prevodový stupeň. Všetky funkcie nie sú kompatibilné so všetkými telefónmi.
4 Funkcie môžu vyžadovať aktiváciu.
5 Aplikácia FordPass Pro, kompatibilná s vybranými platformami pre smartfónmi, je k dispozícii na stiahnutie. Môžu sa účtovať poplatky za správy a dáta.
5.0-tonový panel van Transit s 10-stupňovou automatickou prevodovkou, spotreba paliva od 7.3 l/100 km, CO2 emisiami od 193 g/km NEDC (11.6 l/100 km, 305 g/km WLTP).
Uvedené hodnoty spotreby paliva/energie, emisií CO2 a dojazdu v elektrickom režime sa určujú v súlade s technickými požiadavkami a špecifikáciami nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 a (ES) 2017/1151 v platnom znení. Ľahké úžitkové vozidlo typovo schválené podľa celosvetovo harmonizovaného skúšobného postupu pre ľahké vozidlá (WLTP) bude mať informácie o spotrebe paliva/energie a emisiách CO2 pre nový európsky jazdný cyklus (NEDC) a WLTP. Norma WLTP úplne nahradí NEDC najneskôr do konca roku 2020. Použité štandardné skúšobné postupy umožňujú vzájomne porovnávať rôzne typy vozidiel od rôznych výrobcov. Počas vyraďovania postupu NEDC sa spotreba paliva a emisie CO2 podľa WLTP prepočítavajú späť podľa postupu NEDC. V porovnaní s predchádzajúcimi hodnotami spotreby paliva a emisiami bude existovať určitá odchýlka, pretože niektoré prvky testov sa zmenili, to znamená, že to isté vozidlo môže mať rozdielnu spotrebu paliva a emisie CO2.