Francúzska vláda zaviedla v tomto roku dotácie na vyradenie starého auta a nákup nízkoemisného vozidla. Výška bonusu je 3 000 eur na spaľovacie alebo hybridné auto s emisiami CO2 nižšími ako 137 g/km a 5 000 eur na elektromobil alebo plug-in hybrid. Najväčší úžitok z nového programu majú vozidlá značky Toyota. Podmienkam štátnej subvencie vyhovuje 98 % áut japonskej značky predávaných vo Francúzsku.
Nový program Prime à la conversion je vládna pomoc pre Francúzov a jej cieľom je podporiť výmenu automobilu za model s nižšími emisiami. Program sa vzťahuje na elektromobily a plug-in hybridy, ako aj na hybridy, ktoré nie sú nabíjané zo zásuvky – na tie je dotácia vyššia. Na vozidlá s benzínovým a dieselovým motorom môže záujemca dostať 3000 eur, ak ich emisie CO2 podľa WLTP neprekračujú 137 g/km. Dotáciu na zošrotovanie starého auta možno získať pri kúpe nového aj jazdeného vozidla.
Dotácie pre väčšinu modelov
Pre vozidlá značky Toyota je stanovený limit 137 g/km CO2 veľmi štedrý. Vypláca sa, že automobilka venovala pozornosť a prostriedky na výskum a rozvoj nízkoemisných áut ešte v 90. rokoch. Nová vládna dotácia preto pokrýva väčšinu modelového radu Toyoty vo Francúzsku. Kvalifikujú sa na ňu všetky obľúbené osobné autá – Aygo, Yaris, Corolla, C-HR, Camry, Prius a RAV4. Mimo limitu sa ocitli iba športové modely (GT86, GR Supra), terénne (Hilux, Land Cruiser) a úžitkové (PROACE, PROACE CITY).
Na SUV-čka 3000 eur
Vo Francúzsku ponúka spoločnosť Toyota iba hybridné verzie modelov C-HR a RAV4. Toyota C-HR s hybridným systémom 1.8 v štandarde WLTP spotrebuje od 4,8-5,2 l/100 km a produkuje od 108–118 g/km CO2 (v závislosti od verzie vybavenia), zatiaľ čo so silnejším hybridným pohonom 2.0 (184 k) spaľuje od 5,3–5,7 l/100 km a produkuje od 120–128 g/km. RAV4 Hybrid 2.5 s výkonom 218 k má v prípade verzie 4×2 spotrebu paliva 5,5–5,8 l/100 a takmer rovnako aj vo verzii s elektrickým pohonom všetkých kolies AWD-i s výkonom 222 k – 5,6–5,9 l/100 km a 127–134 g/km.
Toyota je jedným z mála výrobcov, ktorí na francúzskom trhu ponúkajú SUV s nárokom na 100 % vládnej dotácie. Je to možné vďaka hybridnej technológii, ktorá v porovnaní s podobným spaľovacím vozidlom znižuje spotrebu paliva a úroveň emisií o niekoľko desiatok percent. Toyota vyrába hybridné automobily od roku 1997 a v súčasnosti ponúka už 4. generáciu tohto typu pohonu.
Nové elektrické modely Toyoty
Sortiment hybridných SUV značky bude čoskoro rozšírený o model RAV4 Plug-in Hybrid s výkonom 306 k a s dojazdom 65 km v elektrickom režime. V ďalších krokoch bude ponuka spoločnosti Toyota zahŕňať aj 100 % elektrické autá, vrátane dodávok z rodiny PROACE, ako aj SUV-čka.