Podľa Samsungu sa problém týka iba veľmi malého množstva telefónov.
Koncom minulého roka sa na internete objavili informácie od pár používateľov, ktorí sa sťažovali na (ne)nabíjanie ich telefónu Samsung Galaxy Note 8, keď sa batéria úplne vybila. Telefón sa v takom prípade nedal zapnúť a ani sa nezačal opätovne nabíjať po pripojení nabíjačky.
Je zrejmé, že po minuloročných problémoch s Galaxy Note 7 je akákoľvek spojitosť problémov s batériou a Samsungom braná so zvýšenou pozornosťou a to z pohľadu médií aj samotného výrobcu. Našťastie, v tomto prípade nejde o problém, ktorý by mohol ohrozovať bezpečnosť. Aktuálna situácia je spôsobená malým nedostatkom manažmentu napájania. Štandardne totiž musí ostať v telefóne kúsok energie aj pri jeho úplnom vybití a tá sa použije na aktivovanie nabíjania po pripojení nabíjačky. V prípade pár kusov Galaxy Note 8 sa však vybila aj táto rezervná energia a telefón sa preto nezačal nabíjať. Ide o zriedkavý problém, môžete sa s ním však stretnúť aj v prípade iných smartfónov.
Samsung sa k situácií vyjadril a tvrdí, že problém sa týka iba veľmi malého množstva telefónov. Všetkým postihnutým odporúča reklamáciu v rámci záruky, avšak pokiaľ telefón nechcete reklamovať, môžete sa pokúsiť oživiť ho nasledujúcim spôsobom – pripojte telefón k nabíjačke na 10÷15 sekúnd, odpojte ho, počkajte 30 sekúnd a celý postup opakujte. Po cca 20 minútach, resp. 100 pripojeniach, by sa mala v telefóne naakumulovať dostatočná energia, aby sa zariadenie opätovne začalo nabíjať. Je pravdepodobné, že Samsung tiež pracuje na ďalšom riešení problému.
Tiež odporúčame, aby ste sa pokúsili minimalizovať počet prípadov, kedy sa telefón úplne vybije. A to aj v prípade iných modelov. Batériu to totiž zbytočne zaťažuje a zvyšuje to jej opotrebovanie.
Zdroj: BGR
Prečítajte si aj: