Zmenu rozhrania ste si už asi všimli, úpravami ale prešlo aj hľadanie.

Táto zmena začala platiť už od júla tohto roka a tak nie je úplnou novinkou. Avšak pre tých z vás, ktorí ste sa snažili nájsť v pošte relevantné výsledky, je dobrá správa, že teraz už to bude fungovať. Nové hľadanie sa zmenilo tak, aby zobrazovalo výsledky podľa parametrov vášho používania pošty. Ak ste si s niekým písali častejšie, Gmail to zohľadní.

Nájdete prílohy alebo kľúčového slova je teda vytvorené s odkazom na vašu históriu. To by malo zájsť až tak ďaleko, že sa napojí na vaše hľadania v službe. Typickým príkladom môže byť nájdenie pravdepodobne najrelevantnejšieho emailu po častej konverzácii s vašimi vybranými kontaktmi. Vyhľadávanie nebude limitovať výsledky, avšak na prvých miestach sa budú zobrazovať kontakty, s ktorými máte väčšiu interakciu.

Podľa našich zistení budú prvé pozície obsahovať aj nedávne emaily. To je zase podľa časovej známky a je to logické usporiadanie. Princíp tejto zmeny spočíva v tom, aby sa používateľom zjednodušilo hľadanie. Mnohí z nás ale chceme detailnejšie zadanie parametrov. Všetko podstatné tu zostalo a stačí kliknúť na tlačidlo vpravo vo vyhľadávacom boxe.

Detailné zadanie parametrov sa dá konfigurovať v ňom a máte tradičné možnosti hľadania. Podľa veľkosti, prílohy alebo kľúčových slov. Naviac, sa teraz podobá viac akémusi unifikovanému vyhľadávaniu, ktoré poznáte aj v iných programoch, napríklad poštovom klientovi Thunderbird alebo vo Windows. Tento spôsob je praktickejší, ako to bolo v minulosti, kde sa používal aj rôzny systém štítkov a rozhranie na vyhľadávanie pôsobilo inak a kopírovalo viac-menej nekonvenčný gmailový návrh webovej aplikácie.

Zdroj: Google Workspace

Prečítajte si aj:

Značky:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.