Google prichádza s vylepšením pre inzerentov a zobrazením reklamy na mobilných zariadeniach.
Hoci sa obrazovky smartfónov zväčšujú a tie tabletové sú dosť veľké na bežné používanie, stále nastáva problém, kedy používatelia ťuknú na niečo omylom.
Či už je to potiahnutie prstom alebo sa netrafia na ovládací prvok a potom si zobrazia reklamu, ktorú vidieť nechceli. Nedávne štúdie tretích strán odhalili, že až polovica ťuknutí bola náhodná a nie cielená. Inzerentom sa týmito umelými „preklikmi“ zvyšujú náklady.
Zmena nastala už v roku 2012 a používatelia na mobilných telefónoch, napríklad v aplikáciách potrebujú ťuknúť na reklamu dvakrát, aby potvrdili, že ju chcú naozaj zobraziť.
Google spravil v tomto smere tri hlavné zmeny:
- Blokuje kliknutia v blízkosti okrajov obrázku – odteraz musia používatelia kliknúť bližšie k centrálnej časti obrázka, než pri jeho okrajoch
- Blokovanie ťuknutí na ikonu aplikácie – vo vstavanej reklamy v aplikáciách sa nebude dať ťuknúť na ikonu tejto aplikácie a v blízkosti tlačidla na jej zatvorenie. Teraz budú musieť vykonať udalosť potvrdením cez špeciálne tlačidlo, ktoré potom napríklad nainštaluje žiadanú aplikáciu
- Pridanie oneskorenia na ťuknutie – Ťuknutie na reklamu bude možné až keď bude nejaký čas zobrazená na displeji. To dá používateľom reálny čas na jej pozretie a pomôže opäť eliminovať náhodné „prekliky“
Zdroj: Google AdWords