Nové pravidlá budú zamerané na jednotný dizajn a popis aplikácií.
V Obchode Play môžeme stále vidieť množstvo aplikácií, ktorých popis pripomína brazílsky karneval. Tieto aplikácie sú zobrazované s cudzími znakmi, emodži, symbolmi a aj ukradnutými názvami iných populárnych aplikácií. Týmto spôsobom sa snažia zamiešať do vyhľadávaní iných aplikácií. V prvom rade to však nevyzerá pekne a vnáša to do Obchodu Play mierny chaos.
Tento trend sme si všimli už pomerne dávno a očividne to prekáža aj samotnému Googlu. Ten teraz pre vývojárov pripravil novú sadu pokynov, aby vedeli, čo si môžu pri publikovaní aplikácií dovoliť a čo nie.
Pripravovaná zmena vstúpi do platnosti v druhej polovici roka 2021. Nové pravidlá obsahujú niekoľko pomerne prísnych pokynov na to, čo je dovolené a čo nie. Medzi zmeny uvedené v novom príspevku pre vývojárov systému Android patria okrem iného:
- Názvy aplikácií môžu mať najviac 30 znakov
- Nepotrebné deskriptory ako „zadarmo“, „rýchlo“ a „stiahnuť teraz“ nie sú povolené
- Žiadne zbytočné veľké písmená (pokiaľ nie sú súčasťou názvu značky), interpunkčné znamienka, emodži alebo emotikony
- Žiadny text ani obrázky naznačujúce výkonnosť alebo hodnotenie v obchode Play, napríklad „Racing Game # 1“
- Žiadne zavádzajúce prvky na ikone alebo snímkach obrazovky aplikácie
Google tiež vyzýva vývojárov, aby používali snímky obrazovky, ktoré presne vyjadrujú funkcie a rozhranie aplikácie. Podľa informácií to vyzerá tak, že Google úplne nezakazuje druh konania, proti ktorému začína bojovať. Aplikácie, ktoré nebudú spĺňať nové štandardy, budú označené za nespôsobilé sa dostať do odporúčaní na hlavnú stránku Obchodu Play.
Aj keď tento postoj nie je tak prísny ako by sme očakávali, vývojárov to prinúti vykonať požadované zmeny, aby ich aplikácie boli ľahšie dostupné pre používateľov a dostali sa aj do odporúčaní priamo na Domovskú stránku.
Viac sa určite dozvieme na blížiacej sa konferencii I/O Google 2021, ktorá sa bude konať v máji.
Zdroj: AndroidPolice
Prečítajte si aj: