Prináša viac inovácií ako jeho priami konkurenti dokopy.

Mate 20 Pro je prémiový smartfón, ktorý vybočuje z radu svojich konkurentov. Tohtoročné iPhony aj vlajkové lode od Samsungu priniesli iba minimum zmien, nachádzajú sa totiž v druhom roku klasického dvojročného cyklu. Huawei však šliape do plných a po tom, čo pred polrokom priniesol viacero inovácií v rámci fotoaparátu v P20 Pro, prichádza s ďalšou várkou technologických noviniek. V niektorých vlastnostiach svojich konkurentov dobieha, príkladom je dizajn. V redakcii TOUCHIT sme mali možnosť testovať Mate 20 Pro v predstihu a preto vám rovno prinášame aj detailnú recenziu.

Huawei Mate 20 Pro obsahuje 6,39-palcový OLED displej s rozlíšením 1440 × 3120 pixelov a pomerom strán 19,5:9. Obrazovka je zaoblená po bokoch a tak predná strana pripomína prémiové telefóny značky Samsung. Odlišuje sa od nich výrezom v hornej časti displeja, vďaka ktorému si novinku nepomýlite s vlajkovými loďami od Samsungu alebo so Sony Xperiou XZ3, ktorá má takisto zakrivený OLED displej. Huawei takéto spracovanie obrazovky použil aj v minulosti, išlo však o výsadu luxusných modelov Porsche Design.

Nechce sa vám čítať? Pozrite si Mate 20 Pro vo videorecenzii:

OLED displej je špičkový, HDR využíva už aj YouTube

Mate 20 Pro využíva zaoblenie obrazovky v porovnaní so Samsungom minimálne. K dispozícii nie sú žiadne extra funkcie, ktoré by ste mohli aktivovať potiahnutím zboku a ani žiadne bočné osvetlenie. Nepovažujeme to za zápor. Na druhej strane, v telefóne si môžete nastaviť ovládanie pomocou gest a to využíva aj zaoblenie obrazovky. Krok späť totiž vykonáte pohybovým gestom z boku displeja a to v takmer ľubovoľnej výške. Je to veľmi intuitívne a keď si raz na takéto ovládanie zvyknete, odvykať si budete iba veľmi ťažko.

Rozlíšenie OLED displeja si môžete nastaviť, k dispozícii je HD+, FHD+ a WQHD+ rozlíšenie. Prednastavené je inteligentné rozlíšenie, ktoré je štandardne FHD+ pre dlhšiu výdrž telefónu. Obrazovka má certifikáciu pre zobrazenie HDR10 obsahu, čo v prípade Mate 20 Pro naplno využíva aj aplikácia YouTube. Konečne, predchádzajúcim Huawei telefónom s HDR displejmi táto podpora chýbala. Obísť sa to dalo manuálnym nastavením maximálneho jasu. Celková kvalita displeja je špičková, Mate 20 Pro má jednu z najlepších obrazoviek na trhu. Ponúka výborné pozorovacie uhly, skvelé zobrazenie čiernej farby aj vysoký maximálny jas pre pohodlnú čitateľnosť na slnku.

Prednú stranu Huawei Mate 20 Pro pokrýva 6,4-palcový OLED displej špičkovej kvality

Snímač odtlačkov prstov priamo v displeji, odomykanie tvárou je pokročilejšie ako v iPhone

Displej telefónu sa však jednou vlastnosťou predsa len odlišuje od ostatných smartfónov, ktoré sa oficiálne predávajú na slovenskom trhu. Obsahuje snímač odtlačkov prstov priamo v displeji. Ten je prekvapujúco rýchly a spoľahlivý. Prst treba priložiť na konkrétne miesto na obrazovke, Mate 20 Pro vám zobrazí pomocnú ikonu a to aj pri vypnutom displeji. Rýchlosť odomknutia telefónu je takmer identická v porovnaní s mnohými telefónmi so štandardným snímačom odtlačkom prstov. Oproti P20 Pro novinka o necelú pol sekundu zaostáva, ale to je dané aj tým, že Huawei mal vždy najrýchlejšie snímače odtlačkov prstov na trhu.

Snímač odtlačkov prstov v displeji sme využívali najmä vtedy, ak sme chceli odomknúť telefón, ktorý bol položený na stole. Nemuseli sme ho zdvíhať a chytať do ruky, stačilo iba priložiť ukazovák na obrazovku. Keď sme telefón vyťahovali z vrecka alebo sme ho brali do ruky, vtedy sme preferovali 3D odomykanie tvárou. Táto technológia funguje takmer identicky ako Face ID v prípade iPhonov, je však o niečo rýchlejšia a čo je hlavné, dokáže identifikovať tvár aj pri používaní telefónu na šírku.

Huawei Mate 20 Pro

Mate 20 Pro ponúka viacero nastavení, vďaka ktorým si odomykanie tvárou prispôsobíte svojim potrebám. Telefón sa môže odomknúť automaticky na domovskú obrazovku alebo ostať v režime zamknutej obrazovky, na ktorej vám zobrazí notifikácie. Takisto sa môže aktivovať automaticky po zdvihnutí alebo až po manuálnom stlačení napájacieho tlačidla.

Nejde o nič nové, tak to bolo aj v prípade P20 Pro. Výhodou pokročilého odomykania tváre je však to, že Mate 20 Pro vás vďaka infračervenému senzoru lepšie rozozná v tme a nebude vás teda oslepovať zvýšeným jasom displeja pre potreby osvetlenia tváre. Zabezpečenie odomykania tvárou môžete zvýšiť pomocou nastavenia, ktoré vyžaduje očný kontakt. A aj v takom prípade vás Mate 20 Pro rozoznaná bez ohľadu na to, či ho používate na výšku alebo šírku.

Odomykanie tvárou funguje aj v režime na šírku. Snímač odtlačkov prstov je priamo v displeji, treba prikladať prst na konkrétne miesto

Recenzia je rozdelená do štyroch častí:

1. strana: Dizajn a displej so snímačom odtlačkov prstov