Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Správa Strategy Analytics a International Data Corporation (IDC) za 1. kvartál roku 2016 zameraná na trh smartfónov uvádza Huawei opäť ako 3. najväčšieho výrobcu smartfónov na svete.

Správa tak potvrdzuje rast spotrebiteľskej divízie Huawei, ktorá za Q1 2016 dodala cez 28,3 miliónov zariadení a zaznamenala tak 64% medziročný nárast. Huawei ako jediný z veľkej trojky výrobcov smartfónov zaznamenal razantný nárast, a to aj napriek 3% globálnemu poklesu predajov smartfónov v porovnaní s 1. kvartálom minulého roku.

Dáta IDC ukazujú, že globálny trhový podiel Huawei na konci prvého kvartálu činí 8,5 %, zatiaľ čo v rovnakom období minulého roka bol trhový podiel Huawei 5 %. Huawei tak aj vďaka najnovšej vlajkovej lodi upevňuje svoje postavenie medzi TOP 3 výrobcami smartfónov na svete.

Huawei P9 prekonáva v tržbách Huawei P8

V prvom štvrťroku 2016 spoločnosť Huawei uviedla na svetový trh novú vlajkovú loď Huawei P9, vybavenú duálnym fotoaparátom, na ktorého vývoji sa podieľala renomovaná fotografická značka Leica. S výhľadom do 2. štvrťroka spoločnosť predpokladá, že predaje P9 ešte podporia rast trhového podielu Huawei v oblasti smartfónov strednej a najvyššej triedy. Dáta ukazujú, že P9 prekonal svojho predchodcu, Huawei P8, v tržbách za prvý týždeň od uvedenia do predaja.

Huawei-P9_web2016_3_nowat

Dynamický rast v regióne strednej a východní Európy a v Škandinávii

Podľa GfK merania POS ukazuje, že Huawei vrátane značky Honor zaznamenal razantný nárast v regióne CEE & Nordic (stredná a východná Európa a Škandinávia): spoločnosť dosiahla trhový podiel 11,6 % s medziročným 293% nárastom predaných smartfónov Huawei/Honor v porovnaní s 1. kvartálom 2015.

Výrazný nárast predajov Huawei/Honor smartfónov

GFK tiež uviedla, že v skúmaných krajinách v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka výrazne vzrástol predaj smartfónov Huawei/Honor: v ČR o 124 %, v Dánsku o 118%, vo Fínsku o 512 %, v Grécku o 214 %, v Nórsku o 82 %, v Poľsku o 833 %, v Rumunsku o 252% a vo Švédsku o 435%. Rakúsko vykázalo najväčší rast trhového podielu, a to o 1144 %.

Huawei P8 lite najpopulárnejším smartfónom

Analýza dokazuje, že stratégia Huawei orientovaná na prémiové smartfóny strednej a najvyššej triedy je úspešná. Podľa GFK správy vychádzajúcej z POS merania je najpopulárnejším Huawei/Honor smartfónom v regióne P8 Lite: v prvom kvartáli 2016 sa P8 Lite umiestnil medzi top 10 zariadeniami, ktoré predstavujú 27% celého trhu.

Rastúca obľuba smartfónov s väčšou uhlopriečkou

Analýza tiež dokazuje rastúci trend  z pohľadu obľúbenosti smartfónov s väčšími displejmi, najmä smartfónov s displejmi s veľkosťou 5″ – 5,5″. Zatiaľ čo v 1. kvartáli 2015 bol v regióne CEE & Nordic trhový podiel smartfónov s touto veľkosťou displeja 22%, počas prvých troch mesiacov roka 2016 sa ich podiel medzi predanými smartfónmi zdvojnásobil.

Všetky GfK dáta vychádzajú z POS merania GfK zameraného na smartfóny, na základe predaných jednotiek, za obdobie Q1 2016 (január – marec 2016) a Q1 2015 (január – marec 2015). Merania a zber dát boli realizované v Rakúsku, Chorvátsku, Českej republike, Grécku, Maďarsku, Poľsku, Rumunsku, Izraeli, Estónsku, Lotyšsku, Litve (CEE) a Dánsku, Fínsku a Švédsku (Nordic).

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.