Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spotrebiteľská divízia Huawei uverejnila predpokladané výsledky za rok 2016.

Tržby z predajov vo výške 178 miliárd RMB (25,7 miliardy USD) so 42% medziročným nárastom (Huawei zaznamenáva rast už piaty rok v rade). Spoločnosť predala v roku 2016 139 miliónov smartfónov s 29% medziročným nárastom, zatiaľ čo podľa IDC zaznamenal celý trh nárast iba 0,6%. Podiel Huawei na trhu smartfónov dosahoval v októbri 2016 podľa GfK 11,3%.

Rast Huawei v segmente high-end smartfónov

Vďaka vysokým predajom Huawei P9, P9 Plus a Mate 9 zaznamenala spoločnosť Huawei mimoriadny úspech v segmente high-end zariadení v Európe i na celom svete. Smartfónov Huawei P9 a P9 Plus sa predalo v roku 2016 10 miliónov kusov, predaje Huawei Mate 9 boli počas prvých dvoch mesiacov od uvedenia na trh o 50% vyššie v porovnaní s predchádzajúcim modelom Mate 8. Podiel predaných smartfónov Huawei v strednej a high-end triede voči všetkým predaným smartfónom Huawei vzrástol na 36%.

139 miliónov predaných smartfónov a 29% medziročný nárast

Huawei predpokladá za rok 2016 tržby vo výške 178 miliárd RMB (25,7 miliardy USD) so 42% medziročným nárastom. Spoločnosť tak rastie už piaty rok v rade. V roku 2016 spoločnosť predala 139 miliónov smartfónov a zaznamenala 29% medziročný nárast.

Úspech Huawei v Európe a celosvetový trhový podiel 11,3%

Podľa dát GfK, zverejnených v októbri 2016, vzrástol podiel Huawei na trhu smartfónov na 11,3%. Podľa GfK potom Huawei drží viac ako 15% trhový podiel v 33 krajinách a viac ako 20% v ďalších 18, z ktorých takmer polovica sú európske krajiny. V severnej a východnej Európe presiahol trhový podiel 15%, v západnej Európe 10%. V niektorých krajinách severnej Európy má Huawei najvyšší podiel na trhu, vo Veľkej Británii, Nemecku, Francúzsku a na ďalších kľúčových trhoch spoločnosť zaznamenala výrazný nárast. V novembri 2016 spoločnosť, podľa GfK, prvýkrát presiahla 20% trhový podiel v Číne a dominovala v segmente high-end zariadení. V Afrike, Latinskej Amerike a na Strednom Východe dosiahla spoločnosť takmer 15% trhového podielu.

„Napriek nepriaznivým podmienkam v sektore rástla spotrebiteľská divízia Huawei najrýchlejším tempom na trhu. Vďačíme za to hlavne nášmu prozákaznickemu prístupu, ktorý je založený na vytváraní zmysluplných inovácií. Rovnako sa nám darilo pokračovať v budovaní prémiovosti značky, posilňovať predajné kanály a vylepšovať oblasť starostlivosti o zákazníkov a servis. V roku 2017 budeme aj naďalej posilňovať dodávateľský reťazec aj predajné kanály. Zvýšené úsilie budeme aj naďalej venovať výskumu a vývoju, službám a oblastiam, ktoré nám pomôžu k zdokonaleniu riadenia a k zefektívneniu rozhodovacieho procesu. Budeme naďalej rozvíjať našu stratégiu pre medzinárodné trhy a proaktívne budovať kapacity pre budúci rast,“ uviedol Richard Yu, CEO Huawei Consumer BG.

Inovácie Huawei: nový EMUI 5.0 a dve nové generácie duálneho fotoaparátu

V roku 2016 sa spotrebiteľská divízia Huawei zamerala na inovácie v oblasti operačného systému (EMUI), technológie duálneho fotoaparátu alebo umelej inteligencie. Nové užívateľské prostredie Huawei EMUI 5.0 je viac spojené s čipsetom Kirin a obsahuje viac ako 20 patentovaných technológií Huawei. Jednou z nich je optimalizačný nástroj s umelou inteligenciou, ktorý zamedzí postupnému spomaľovaniu Android systému a dlhodobo zaistí vysoký výkon zariadenia.

Na vývoji už dvoch generácií duálneho fotoaparátu (Huawei P9, Mate 9) sa podieľal legendárny nemecký výrobca fototechniky, firma Leica. Spoločnosti Huawei a Leica tiež v minulom roku založili inovačné centrum Max Berek Innovation Lab, v ktorom spolupracujú na výskume a vývoji v oblasti optických systémov, algoritmov spracovania obrazu, virtuálnej (VR) a rozšírenej (AR) reality.

V oblasti umelej inteligencie sa Huawei zameral na celý rad riešení, napríklad percepčnú inteligenciu, kognitívnu inteligenciu, výpočtovú inteligenciu a tieto poznatky zúžitkoval pri vytvorení AI systému založenom na kooperácii softvéru, samotného zariadenia a cloudu.

Spolupráca s Messim aj hviezdami Holywoodu

V roku 2016 spoločnosť Huawei spojila sily so svetovou futbalovou ikonou Lionelom Messim, ktorý sa stal jej ambasádorom predovšetkým v Latinskej Amerike. Pri uvedení vlajkovej lode Huawei P9 sa spoločnosť Huawei spojila s holywoodskymi hviezdami Henry Cavillom a Scarlett Johansson, ktorí sa objavili v globálnej kampani tohto produktu. V Českej republike je tvárou značky hokejová hviezda Jaromír Jágr.

Huawei medzi najhodnotnejšími svetovými značkami

Takisto autority zameriavajúce sa na svetové značky oceňujú Huawei, ako jednu z najhodnotnejších značiek na svete. V rebríčku Interbrand Top 100 Global Brands sa spoločnosť umiestnila na 72. mieste, v rebríčku BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands potom na 50. pozícii. Podľa agentúry IPSOS vzrástlo povedomie o značke zo 76% z roku 2015 na 81%.

Inteligentné domácnosti a vozidlá

V roku 2016 spoločnosť Huawei úspešne zasiahla aj do oblastí PC/tabletov (Huawei MateBook), wearables (Huawei watch, Huawei Talkband a pod.), inteligentných domácností, kde Huawei spolupracuje so spoločnosťami ako Haier alebo Gree. Rovnako zaujímavá je aj spolupráca s Audi alebo Volkswagen v oblasti internetu vozidiel (IOV).

Značky: