Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Hyundai sa za prvých šesť mesiacov roka 2019 stal s 2 407 predanými kusmi najpredávanejšou značkou automobilov u súkromných zákazníkov na Slovensku.

  • V kategórii osobných vozidiel (M1) je dvojkou so 4 547 predanými autami a trhovým podielom 8,7%
  • Celkovo (M1 + N1) je Hyundai so 4 556 registrovanými vozidlami 3. najúspešnejšou značkou
  • Najobľúbenejším vozidlom Hyundai je model i30, ktorý ovládol kategóriu C1 s 1 778 predanými kusmi

Prvá polovica roku 2019 bola pre Hyundai na Slovensku mimoriadne úspešná. Podľa údajov Zväzu automobilového priemyslu SR (ZAP) si k zákazníkom našlo v prvých šiestich mesiacoch tohto roka cestu až 4 556 kusov nových vozidiel Hyundai (M1 + N1), čo je o 11% viac ako v rovnakom období minulého roku. Vďaka tomu sa stal Hyundai 3. najpredávanejšou značkou vozidiel na Slovensku s trhovým podielom 8,1%. V kategórii osobných vozidiel M1 patrí Hyundaiu 2. miesto a so 4 547 predanými autami získal trhový podiel až 8,7%. V top 20 najpredávanejších modelov na Slovensku má Hyundai až štyri – Tucson, i30 kombi, i30 hatchback a i20.

Ľudia najviac kupovali Hyundai

Hyundai sa stal v prvom polroku 2019 jasnou jednotkou u súkromnej klientely. Slovenky a Slováci si ako fyzické osoby do konca júna kúpili až 2 407 kusov nových vozidiel Hyundai.

Tešíme sa z historicky najlepších výsledkov značky Hyundai na Slovensku. Byť jednotkou u súkromnej klientely, ktorá sa na predaji našej značky na Slovensku podieľa až 53 percentami, pre nás veľa znamená. V mene Hyundai a našich autorizovaných partnerov ďakujem všetkým klientom, ktorí sa v prvom polroku pre naše vozidlá rozhodli. Kúpa vozidla je začiatok vzťahu. Pracujeme každý deň na tom, aby to bol dobrý a dlhodobý vzťah,“ hovorí Robert Baumgartner, generálny riaditeľ Hyundai Motor Slovakia.

i30 lídrom segmentu C1

V prvom polroku 2019 sa tradične darilo modelovej rade i30. Tá s 1 778 predanými vozidlami ovládla segment C1, v ktorom mala ku koncu júna podiel až 18,6%. Medziročný záujem o modely i30 stúpol o vyše 11%. Zákazníci najčastejšia siahli po karosárskej verzii kombi (50%), vyše tretina sa rozhodla pre hatchback a 14% predaja tvorila verzia fastback.

Vysoký nárast predaja eviduje slovenský importér aj pri modeli i20, z ktorého sa ku koncu júna predalo 878 kusov, čo predstavuje medziročný nárast o vyše 30%. Najmenšie vozidlo v ponuke značky Hyundai, i10, si našlo 50 majiteľov.

SUV modelom Hyundai kraľuje Tucson

Po prvých šiestich mesiacoch roku 2019 patrí Tucson naďalej k najpredávanejším SUV modelom na trhu. S 1 217 predanými kusmi má v segmente stredne veľkých SUV (SUV-C) podiel 12,2%. V získavaní nových zákazníkov pokračovalo aj najväčšie SUV v ponuke Hyundai. Zo štvrtej generácie modelu Santa Fe sa v prvom polroku predalo 138 kusov. Najmenšie SUV značky Hyundai, ktoré sa predáva v Európe – Kona – zaznamenalo predaj vo výške 183 kusov.

Hyundai rozšíri ponuku elektrifikovaných vozidiel

Do konca roka rozšíri Hyundai ponuku svojich elektrifikovaných vozidiel o modernizovaný Ioniq a model Kona s hybridným pohonom.

Registrácie osobných vozidiel (M1) značky Hyundai v obd. 1.1. – 30.6.2019 podľa ZAP SR

ModelSegmentPočet registráciíPodiel v segmenteMedziročne
i10A506,7 %+ 8,7 %
i20B8788,6 %+ 30,3 %
i30C11 77818,6 %+ 11,3 %
IoniqC2110,3 %– 67,6 %
i40D130,3 %– 95,6 %
KonaSUV-B1833,0 %– 12,9 %
TucsonSUV-C1 21712,2 %+ 6,0 %
Santa FeSUV-D1384,7 %+ 86,5 %
ix20MPV-B27658,1 %+ 39,4 %
H1 TourMPV-D134,4 %+ 62,5 %
SUMÁR4 5478,7 %+ 11 %