Spoločnosť IBM otvorila v Košiciach svoje prvé pracovisko zamerané na tvorbu a implementáciu riešení internetu vecí, IoT (Internet of Things).
Nové pracovisko sa bude podieľať na tvorbe inovatívnych riešení využívajúcich kognitívne technológie a analytické schopnosti platformy IBM Watson v oblasti internetu vecí, a pomôže zákazníkom čerpať poznatky z veľkých objemov dát generovaných miliardami senzorov a pripojených prístrojov v budovách, továrňach, na letiskách, v automobiloch, domácich spotrebičoch a dopravných systémov.
„Internet vecí je neoddeliteľnou súčasťou rýchleho technologického vývoja posledných rokov. Kognitívnre riešenia využívajúce platformu internetu vecí predstavujú dnes jeden z hlavných ťahúňov na zvyšovanie efektívnosti podnikania, znižovania nákladov a zvyšovania konkurencieschopnosti v mnohých odvetviach priemyslu a služieb. Som veľmi rád, že práve na Slovensku sa nám podarilo vytvoriť vhodné podmienky na otvorenie takéhoto nového špičkového inovatívneho IoT pracoviska, ktoré bude úzko spolupracovať s novootvorenou celosvetovou centrálou IBM pre IoT v Mníchove a bude vyvíjať klientské riešenia v oblasti väčšieho využitia potenciálu internetu vecí pre podnikanie,“ hovorí generálny riaditeľ IBM Česká republika a Slovensko Branislav Šebo.
Expertný tím nového pracoviska je zložený zo skúsených profesionálov, ktorí sa v posledných rokoch podieľali na tvorbe unikátnych riešení pre popredné firmy a nadnárodné spoločnosti sídliace v ekonomciky najvyspelejších krajinách Európy. IoT pracovisko v Košiciach bude súčasťou Klientského inovačného centra spoločnosti IBM na Slovensku, ktoré práve tento rok oslavuje 10. výročie svojho založenia.
„Klientské inovačné centrum IBM na Slovensku (IBM Client Innovation Center Slovakia) je jedným z najväčších inovačných centier spoločnosti IBM v Európe. V súčasnosti centrum poskytuje IT služby pre celú Európu a pravidelne spolupracuje na projektoch aj s kolegami v USA a Ázii. V troch lokalitách zamestnáva slovenské centrum najlepších špecialistov v rôznych technologických oblastiach,“ hovorí riaditeľ Klientského inovačného centra spoločnosti IBM Daniel Štrasser.
Pred 10 rokmi začínalo Klientské inovačné centrum svoje pôsobenie u nás ako regionálne kompetenčné centrum, zameriavajúce sa najmä na dodávku čiastkových IT riešení pre klientov v regióne. Vzhľadom na jeho úspešné výsledky sa centrum postupne stalo súčasťou tzv. tímu Global Delivery, t.j. dostalo sa k riešeniu komplexnejších a diverzifikovanejších projektov prakticky z celého sveta.