Pred niekoľkými dňami to uviedla spoločnosť Apple, ktorá plánovala začiatok predaja prvých inteligentných reproduktorov v decembri tohoto roku

Táto správa zaskočila mnohých priaznivcov tejto značky, nakoľko bolo uvedenie HomePodu naplánované presne na predvianočný čas, ktorý je ideálny na nákupy takýchto zariadení. Samozrejme, mierne tým utrpí aj spoločnosť Apple, avšak nie natoľko, ako by sa mohlo zdať. Skalní používatelia Apple produktov, resp. Apple ekosystému, si kvôli tomuto omeškaniu žiadne podobné zariadenia nekúpia, ale počkajú, kým bude HomePod oficiálne dostupný.

Zaujímavý reproduktor, a tiež prvý produkt tejto kategórie od Apple bol predstavený v júni na WWDC 2017, kedy bolo uvedené, že predaj začne koncom roka. To sa však nestane a Apple čoraz častejšie necháva svojich zákazníkov čakať, čo, subjektívne, nie je dobrá stratégia. S podobnou situáciou sme sa stretli už v roku 2015, pri uvedení Apple Watch a následne minulý rok, pri uvedení prvých bezdrôtových slúchadiel Apple AirPods. Spomenúť musíme aj spustenie predaja revolučného iPhone X (desať), ktorý bol síce uvedený v naplánovanom termíne, ale množstvo záujemcov na svoje zariadenie ešte stále čaká, nakoľko nebolo vyrobených dostatok kusov.

Apple sa v prípade omeškania dostupnosti reproduktora HomePod vyjadril takto

„Nemôžeme si dovoliť, aby naši zákazníci zažili situáciu, že náš prvý a prelomový inteligentný reproduktor nebude fungovať správne. Potrebujeme ešte trochu času, kým bude toto zariadenie 100% vyladené a následne dostupné pre našich zákazníkov. Na začiatku roka 2018 plánujeme dodávať prvé kusy v USA, Veľkej Británii a Austrálii.“

Toto vyjadrenie neupresňuje kde nastal problém, čo je pochopiteľné, ale nie je jasné ani to, či je začiatkom roka myslený január alebo prvý kvartál roku 2018. Ako dôvod zdržania by údajne mohlo byť dolaďovanie a prispôsobovanie funkcie AirPlay 2.

HomePod je prvým reproduktorom od spoločnosti Apple, ktorý prehráva hudbu bezdrôtovo cez Wi-Fi alebo AirPlay – zo zariadení v jeho blízkosti. Samozrejmosťou je prítomnosť inteligentnej asistentky Siri a hlasové ovládanie. Práve Siri a šesť citlivých mikrofónov robia tento reproduktor inteligentným. Silnou stránkou HomePodu má byť aj zvukový prejav, ktorým sa chce Apple odlíšiť. Iné sme ani nečakali.

HomePod má integrovaný jeden veľký basový reproduktor, ktorý má poskytovať čisté a hlboké basy, pričom sedem vysokofrekvenčných výškových reproduktorov zabezpečuje čistú akustiku s perfektným smerovaním. Výnimočnosť má spočívať aj v použitých technológiách na zachovanie bohatosti a kvality prehrávanej hudby.

Týmito špecifikáciami smeruje HomePod veľmi vysoko a podľa Apple to bude taký inteligentný reproduktor, ktorý nebude mať v blízkej budúcnosti žiadnu konkurenciu. Je však pochopiteľné, že pre priaznivcov a zarytých užívateľov Apple ekosystému to bude jediné a najlepšie zariadenie tohoto druhu.

Jeho výhoda spočíva aj v tom, že môže nahradiť Apple TV alebo iPad, ktoré doposiaľ mnohým používateľom slúžili ako riadiaca jednotka inteligentnej domácnosti Apple HomeKit. HomePod bude na túto funkciu ako stvorený, nakoľko predpoklad, že ho budete nosiť mimo domova je minimálny.

Zdroj: www.theverge.com

Viac sa o tomto zariadení dozviete tu:

WWDC 2017: Inteligentný reproduktor Apple HomePod si rozumie s Apple Music aj Siri

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE