Na japonský trh vstupuje nový hatchback Corolla Sport. Je japonskou verziou európskeho Aurisu, ktorý prvýkrát predstavili na autosalóne v Ženeve.
Japonská automobilka zverejnila snímky nového modelu, ktorý sa dostáva na trh v auguste. Corolla Sport je prvým automobilom pripojeným v sieti (connected car), v ktorom automatická výmena údajov v cloude umožňuje poskytovať nové služby zvyšujúce bezpečnosť, pohodlie a komfort pri používaní auta. Štandardne je vybavená balíkom Toyota Safety Sense druhej generácie, ktorý bol rozšírený o nového asistenta Lane Tracing na udržanie vozidla v jazdnom pruhu, systémom proti stretu s cyklistami a na ochranu chodcov vo dne i v noci.
Novinky v interiéri
Kompaktný hatchback s dynamickými líniami prešiel v rámci testovania milión kilometrov na piatich svetadieloch. Auto je postavené na platforme TNGA, ktorá prispela k zníženiu ťažiska a zvýšeniu tuhosti karosérie. Palubná doska bola umiestnená nižšie ako v predchádzajúcom modeli a medzi displejmi v modernom dizajne je aj farebný displej TFT palubného počítača s priemerom 7 palcov. Novinkou vo výbave interiéru sú novo vyvinuté športové sedadlá s bočnými podperami.
Športová prevodovka
Japonskí vodiči majú na výber dva druhy pohonu – hybridný pohon štvrtej generácie s motorom 2ZR-FXE s objemom 1,8 l a celkovým výkonom 122 koní, alebo motor 1.2 Turbo s označením 8NR-FTS s priamym vstrekovaním paliva a s maximálnym výkonom 116 koní. Bez ohľadu na výber pohonu je Corolla Sport vybavená 10-stupňovou športovou automatickou prevodovkou.
Komfortná jazda
Pri hatchbacku Corolla Sport konštruktéri použili dvojité závesné rameno vpredu a MacPhersonovu nápravu vzadu. Nové tlmiče boli podrobené 600 testom s rozličnými kombináciami olejov a dielov. Výsledkom je komfortná jazda a bezpečné vedenie vozidla. Corolla Sport je prvým vozidlom Toyoty s predným pohonom a motorom umiestneným vpredu, v ktorom bol použitý systém aktívneho zavesenia kolies s dynamicky regulovanými tlmičmi (Linear-solenoid-type AVS).
Bezpečnostné systémy
Corolla Sport je v štandarde vybavená balíkom Toyota Safety Sense druhej generácie, ktorý rozširuje existujúce funkcie o modernejší systém Pre-Collision System (PCS) a nový asistenčný systém Lane Tracing Assist (LTA). PCS detekuje nielen autá, ale aj cyklistov pri dennom svetle a chodcov vo dne aj v noci. Ak zaznamená prekážku, systém automaticky aktivuje brzdy, ktoré pracujú v rozsahu rýchlosti od 10 do 180 km/h. Nový asistenčný systém Lane Tracing Assist, LTA udrží vozidlo uprostred pruhu prostredníctvom kontroly riadenia a aktívneho tempomatu. Ak vodič vybočí zo svojho jazdného pruhu bez zapnutia smerovky, aktivujú sa varovné signály a vozidlo sa automaticky vráti na správnu jazdnú dráhu. Balík navyše obsahuje aj systém rozpoznávania dopravných značiek (RSA), automatické diaľkové svetlá (AHB) a aktívny tempomat (ACC).
Corollu Sport pre japonský trh vyrábajú v montážnom závode Tsutsumi neďaleko hlavného sídla spoločnosti v Toyota City. Značka má v úmysle predať v Japonsku 2300 kusov modelu mesačne.