Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Hodnotiaca komisia projektu Konšpirátori.sk posúdila a vyhodnotila ďalších 40 sporných webov.

Vďaka iniciatíve už inzerenti počas dvoch mesiacov fungovania ošetrili viac ako 4 000 online kampaní. Ich reklamy sa tak už nenachádzajú na stránkach s problematickým obsahom.

Úlohou iniciatívy Konšpirátori.sk je ochrániť značky pred spájaním s klamlivými alebo propagandistickými informáciami. Reklamné systémy ako Google Display Network webom vyplácajú až 70 % z ceny kampane, čím sa zadávatelia reklamy stávajú ich priamym finančným podporovateľom. Autorom projektu Konšpirátori.sk je agentúra NetSuccess, hlavným partnerom je komunikačná agentúra Seesame.

Čísla stále rastú

Zoznam stránok so sporným obsahom je verejne dostupný na www.konspiratori.sk. Hodnotí a priebežne ho aktualizuje odborná komisia. Tá koná na základe vlastného podnetu alebo na základe odporúčaní návštevníkov. Za posledné obdobie pridala na zoznam ďalších 40 sporných webov. V súčasnosti je ich tak na stránke celkovo 76, z ktorých 61 komisia považuje za problémové.

S pribúdajúcim počtom sporných stránok pochopiteľne narastá aj záujem inzerentov o projekt a počet stiahnutí zoznamu. „Web projektu Konšpirátori.sk dosiahol od spustenia už viac ako 38-tisíc unikátnych návštev. Automatickým skriptom inzerenti ošetrili 4 220 rôznych kampaní, k čomu treba ďalej pripočítať 1 090 manuálnych stiahnutí zoznamu. Každý manuálne stiahnutý zoznam mohol byť nasadený vo viacerých kampaniach, čo však už nedokážeme zmerať. Viacero zapojených agentúr používa manuálne vylúčenie, takže skutočný počet ošetrených kampaní môže byť aj násobne vyšší,“ hovorí riaditeľ digitálnej agentúry NetSuccess Ján Urbančík.

Projekt podporujú digitálne agentúry aj klienti

Počet zadávateľov a agentúr, ktoré využívajú zoznam iniciatívy Konšpirátori.sk postupne narastá. Pomáhajú aj s nahlasovaním ďalších potenciálne problematických webov.

„Do projektu Konšpirátori.sk sa agentúra Digiline rozhodla pripojiť, pretože si plne uvedomuje dôležitosť ochrany dobrého mena značiek našich klientov ako i širšiu spoločenskú zodpovednosť. Nie je nám ľahostajné pri akom type obsahu sa reklama našich klientov zobrazuje,“ vysvetľuje Zuzana Barinková, Media Strategist v digitálnej agentúre Digiline.

Keďže väčšina týchto webov preukázateľne a opakovane šíri nepravdy a často aj poplašné správy, dajú sa považovať za spoločnosti škodlivé, a preto ich podporovanie finančnými prostriedkami z kampaní považujeme taktiež za spoločnosti škodlivé. Projekt Konšpirátori.sk sme uvítali hlavne z dôvodu, že weby boli vybrané a posúdené odborníkmi, čo považujeme za záruku toho, že nepoškodzujeme poctivých tvorcov obsahu na webe. Taktiež vytvorenie jednoduchého zoznamu považujeme za veľké zjednodušenie práce pre inzerentov,“ dopĺňa Samuel Boskovič, Marketing Specialist v Hyundai Motor Slovakia.

„Slovnaft víta vznik iniciatívy, ktorá monitoruje digitálny priestor a upozorňuje na pochybné webové stránky. Nechceme sa vedome spájať s aktivitami alebo médiami, ktoré prinášajú sporné informácie. Obsah si každý čitateľ vyberie sám a sám sa takisto rozhodne, akým zdrojom bude dôverovať. Rovnako si aj Slovnaft ako zadávateľ reklamy chce vyberať médiá, cez ktoré osloví svoje cieľové skupiny,“ hovorí Anton Molnár, riaditeľ podnikovej a marketingovej komunikácie Slovnaftu.

„Pri plánovaní kampaní sme sa vyhýbali webom s pochybným obsahom už v minulosti. Predchádzať nežiadanému spojeniu kampane s kontroverzným obsahom je pre nás prioritou. Projekt Konšpirátori.sk nám výber a aktualizáciu nedôveryhodných médií zásadne uľahčil. Navyše, teraz sa na nás klienti sami obracajú s otázkami, či aj ich kampaň je ošetrená a ako,“
tvrdí Vladimír Vanek, riaditeľ agentúry RIESENIA.com.

V Alain Delon si ceníme kvalitnú novinársku prácu. Vzdávame hold ľudom, ktorí každý deň prinášajú divákom a čitateľom objektívne spravodajstvo a informácie. Práve preto sme vďační, že vďaka projektu Konšpirátori.sk môžeme smerovať financie z našich reklamných kampaní do rúk serióznym webom a podporovať tak žurnalistiku na úrovni,“ opisuje Richard Wohlstein, Retail Manager pre módnu značku Alain Delon.

Okrem niekoľkých agentúr a firiem zastávajú myšlienku iniciatívy aj ďalší odborníci v oblasti reklamy. Projekt prednedávnom získal za svoju činnosť bronzové ocenenie renomovanej súťaže Zlatý klinec v kategórii Interactive & Online.

Značky: