Kúpite si humanoidného robota, aby robil rutinné práce za vás? Čo to bude stáť?
Alza oznámila novú kapitolu svojho technologického portfólia. Začína testovať humanoidných robotov, pretože v tejto oblasti vidí veľký potenciál. Cieľom je otestovať a vybrať najzaujímavejších robotov a zároveň umožniť zákazníkom, aby si ich mohli vyskúšať a zoznámiť sa s budúcnosťou.
V prvej fáze sa Alza zameriava na humanoidných robotov, medzi ktoré patria modely Unitree G1 Basic a Unitree G1 EDU. Verzia Basic slúži najmä na demonštráciu a na zoznámenie sa s robotikou, jej cena sa pohybuje okolo 20 409 €. Variant EDU je výkonnejší, je programovateľný, vybavený pokročilými senzormi a umožňuje experimentovať s vlastnými aplikáciami. Ich cena je približne 59 867 €.
Humanoidní roboti, ktorých Alza testuje, majú dokonca vlastné mená – Adam a Božena. Je to ľahko zapamätateľné.
Aktuálne sú Unitree G1 a ďalšie podobné modely určené najmä technologickým nadšencom, školám a firmám, ktoré skúšajú praktické využitie robotiky. V prvej fáze preto Alza svoje aktivity zameria hlavne na firemných zákazníkov, aby si mohli robotov prakticky vyskúšať a otestovať ich možnosti v pracovnom prostredí. Roboti zároveň slúžia ako edukačná a vývojová platforma – umožňujú programovať vlastné aplikácie pre rozmanité scenáre a rozširovať robotov o ďalšie senzory, pohyblivé časti či vylepšené moduly podľa potrieb. Vízia Alzy je, že humanoidní roboti sa raz môžu stať bežnými pomocníkmi nielen vo firmách, ale aj v domácnostiach.
Zatiaľ pre potreby nadšencov robotiky
Alza má už prvých záujemcov zo školstva a cieľom je počas tohto roka pokryť potreby technologických nadšencov. Unitree G1 je skladací humanoidný robot vysoký približne 130 cm, ktorý váži 35 kg a je vybavený 23 kĺbmi, 3D vnímaním prostredníctvom hĺbkovej kamery a LiDARu, 8-jadrovým procesorom, podporou Wi-Fi 6 a batériou s výdržou okolo dvoch hodín prevádzky. Dokáže chodiť, behať aj zvládať akrobatické prvky, vrátane sált. Vďaka týmto schopnostiam sa robot stáva atraktívnym nielen pre školy a výskumníkov, ale aj pre eventové agentúry, ktoré hľadajú inovatívne spôsoby, ako zaujať publikum.
Humanoidní roboti ako doplnok, inšpirácia a príležitosť
Tím Alzy robotov sám testuje, aby si overil ich prínos a aby tak firma mohla ponúknuť tieto služby aj zákazníkom „Roboti zvládnu rutinné alebo opakujúce sa činnosti, takže ľuďom zostane viac priestoru venovať sa zaujímavejšej a kreatívnejšej práci“ – hovorí PR manažérka Alzy Eliška Čeřovská.
Cieľom Alzy je postupne vybudovať know-how, portfólio a zázemie pre robotov, vzdelávať verejnosť a rozširovať ponuku o ďalšie typy. Spoločnosť sa zároveň pripravuje na pokles ich cien a širšiu dostupnosť. „, aby sa humanoidní roboti mohli v budúcnosti stať bežnou súčasťou domácností aj firiem. „Dnes sú humanoidní roboti najmä edukačnou a vývojovou platformou. „V blízkej budúcnosti z nich môžu byť asistenti v konkrétnych úlohách, ale stále sme na začiatku a sami sme zvedaví, kam sa technológia posunie,“ opisuje Čeřovská.



Do ponuky sa dostanú len tí roboti, ktorí sa osvedčia v praxi
Alza chce do konca roka vyskúšať ešte jeden až dva nové modely a začiatkom budúceho roka už počíta s dodávkami ďalších robotov. Zároveň plánuje postupne predstaviť vybrané modely − budú vystavené v showroome, na vybraných akciách a ďalších podujatiach.
Zdroj: Alza
Prečítajte si tiež
Podobné články
Vyhrajte výrobník cestovín a praktické elektrické strúhadlo
Veľký únik emailových adries, je medzi nimi aj vaša?
XRP: Analytici hovoria, že cena pôjde na 30 USD
DHL a HappyRobot ukazujú, ako môže AI zmeniť každodennú logistiku
Najlepšie filmy na Netflixe (45. týždeň)