Výrobca počítačov č.1, neustále inovuje produkty a  expanduje do segmentu smartfónov a serverov

Spoločnosť Lenovo si práve pripomína 10. výročie svojej akvizície PC biznisu spoločnosti IBM, čo je významným míľnikom v jej evolúcii z čisto čínskeho výrobcu počítačov na globálneho hráča na poli počítačov a do pozície, kde sa nachádza dnes: jedna z najinovatívnejších technologických spoločnosti na svete. Za uplynulú dekádu Lenovo dosiahlo obrovský rast, podarilo sa im stať sa jednotkou medzi výrobcami počítačov a trojkou v segmente smartfónov a rovnakú pozíciu má aj v segmente tabletov a x86 serverov.

Lenovo si tento míľnik pripomína ešte pred podujatím Lenovo Tech World, ktoré sa bude konať 28. mája v Pekingu. Ide o prvú globálnu strategickú technologickú konferenciu spoločnosti, na ktorej predstaví svoju víziu budúcich zariadení, vrátane smartfónov, nositeľných zariadení a smart prepojených zariadení a predstaví tiež svoje koncepty projektov v oblasti výskumu a vývoja.

„Akvizícia PC divízie IBM takpovediac cez noc transformovala Lenovo na skutočne globálnu spoločnosť a zmenila nielen Lenovo, ale celé toto odvetvie,“ uviedol Yang Yuanging, Predseda a CEO, Lenovo. „Od toho času sme prekonali mnohé prekážky a ťažkosti – a mnohých skeptikov – aby sme sa stali poprednou svetovou spoločnosťou v oblasti PC a jednou z najinovatívnejších spoločností v oblasti personálnych technológií. A navyše, táto akvizícia vybudovala základy pre našu expanziu do nových produktov, ako sú smartfóny, tablety, servery a teraz aj náš vlastný ekosystém a tieto motory rastu podporuje úspech nášho prvého veľkého obchodu.“

Dekáda úspechu

Pred svojou akvizíciou PC biznisu od IBM v roku 2005 bolo Lenovo na 9. mieste v celosvetovom PC odvetví s trhovým podielom vo výške 2,3 percent a ročným obratom len 3 miliardy USD. Rýchlo sa presuňme do roku 2015 a Lenovo sa dostalo na 1.pozíciu v celosvetovom odvetví počítačov s trhovým podielom na úrovni 20 percent a obratom, ktorý je za posledné desaťročie zhruba 13-násobný a predstavuje 39 miliárd USD.

A najmä, akvizícia IBM PC a jej rast dali spoločnosti Lenovo palivo, ktoré urýchľuje jeho expanziu, ktorá dnes zahŕňa tri rastové motory globálneho rozsahu: PC, mobil a podniky. Žiadna iná spoločnosť nemá podobnú diverzitu. Po tejto úspešnej IBM PC akvizícii Lenovo zrealizovalo ďalších osem úspešných akvizícií, pripravujúc spoločnosť na budúce pokroky na vysoko rastúcich trhoch s vysokým obratom.

“Za tých desať rokov, odkedy Lenovo získalo PC biznis spoločnosti IBM, Lenovo narástlo zo spoločnosti s hodnotou 3 miliardy USD, ktorej záujmy boli najmä v Číne, na globálneho lídra v oblasti technológií, s hodnotou 39 miliárd USD, ktorým je Lenovo dnes,” povedal William O. Grabe, člen predstavenstva Lenovo a riaditeľ v poradenskej pozícii General Atlantic, čo bol pôvodný investor pri Lenovo akvizícii PC biznisu od IBM. “Dekáda úspechu spoločnosti Lenovo sa dosiahla vďaka neustálemu zameraniu na ziskový rast, kvalitnú realizáciu Lenovo tímom pod vedením Yang Yuanqinga, a tiež vďaka tvrdej práci desiatok tisíc zamestnancov spoločnosti Lenovo po celom svete. Teším sa na ďalšiu dekádu rastu spoločnosti Lenovo.”

Tu je zhrnutie niekoľkých dôležitých momentov z histórie spoločnosti Lenovo za uplynulých 10 rokov:

  • 100 miliónov predaných laptopov ThinkPad (2015)
  • Ukončenie akvizície spoločností Motorola Mobility a IBM X86 a uvedenie YOGA Tablet 2 Pro so zabudovaným projektorov (2014)
  • Pozícia #1 medzi výrobcami PC na celom svete; spustenie predaja smartfónov mimo Číny; a uvedenie interpersonálneho počítača so stolovým počítačom Horizon table PC (2013)
  • Uvedenie multirežimového počítača YOGA (2012)
  • JV partnerstvo s EMC a akvizícia Stoneware a CCE (2012)
  • Založenie JV partnerstva s NEC a Compal a akvizícia Medion (2011)
  • Sponzoring Olympijských hier v Pekingu dodávkou 20,000 kusov infraštruktúry a hardvéru; vstup na globálne trhy spotrebiteľských prenosných počítačov a stolových počítačov; vytvorenie ThinkPad X300, ktorý časopis BusinessWeek nazval “najlepším prenosným počítačom všetkých čias ” (2008)
  • Uvedenie celosvetovo prvých počítačov pod značkou Lenovo (2006)
  • Akvizícia PC biznisu od IBM, vrátane produktov ThinkPad (2005)

Od ukončenia akvizície PC biznisu IBM Lenovo výrazne investuje do výskumu a vývoja, čo viedlo k expanzii značky Think do nových produktových kategórií ako sú pracovné stanice a servery ako aj do nových komerčných dizajnov a inovácií, vrátane tabletov a konvertibilných zariadení. A v tomto období tiež produkty značky Think získali viac ako 2600 ocenení za dizajn.

Sledujte komunikáciu na sociálnych médiách @lenovo #DecadeofInnovation.

Značky: