Lexus si nedávno zaregistroval na európskom patentovom úrade ochrannú známku RX 450h+. Nový názov pravdepodobne znamená SUV RX s plug-in hybridným pohonom. Je to už druhé označenie 450h+, ktoré nahlásila japonská značka. Pripravuje Lexus dva hybridy nabíjané zo zásuvky?
Kľúčom je plus
Žiadosť o registráciu ochrannej známky RX 450h+ predložili Úradu Európskej únie pre duševné vlastníctvo 6. októbra 2020. Aktuálna ponuka Lexusu zahŕňa SUV RX 450h s hybridným pohonom s výkonom 313 koní – nové označenie vyzerá podobne. Kľúčovým prvkom je však symbol plus za písmenom h. Japonci ho nikdy predtým nepoužívali v názvoch svojich vozidiel. Lexus takisto neposkytol žiadne oficiálne informácie o budúcnosti modelu RX. Je však ľahké dospieť k záveru, že dodatočný znak naznačuje prítomnosť hybridného pohonu s rozšírenými schopnosťami. S najväčšou pravdepodobnosťou pôjde o pohon typu plug-in, to znamená s väčšou batériou a možnosťou nabíjania zo zásuvky.
Až dva plug-in hybridy
Lexus – i keď je priekopníkom hybridného pohonu v prémiovom segmente – doteraz nepoužíval vo svojich automobiloch zásuvné jednotky. Je však známe, že tieto typy systémov sú jedným z pilierov novej stratégie značky v oblasti elektrifikácie. Japonci potvrdili, že pracujú na novom hybride, preto je príchod takéhoto auta len otázkou času. Navyše Lexus si už predtým zaregistroval označenie 450h+ v prípade menšieho modelu NX. Preto sa predpokladá, že práve NX 450h+ bude prvým plug-in hybridom značky. Existuje mnoho náznakov, že značka plánuje v krátkom čase predstaviť nie jedno, ale hneď dve autá tohto typu.
Inšpiruje sa Toyotou?
Špecifikácie nového plug-in hybridu Lexus ostávajú tajomstvom. Isté náznaky však môžu poskytnúť parametre pohonu, ktoré použila sesterská Toyota nedávno pri modeli RAV4 Plug-in Hybrid. Podľa názoru mnohých analytikov siahne Lexus po benzínovo-elektrickom pohone s podobnou architektúrou. A jeho parametre vyzerajú zaujímavo.
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid má výkon až 306 koní a zrýchľuje na 100 km/h za 6 sekúnd. Keď je batéria úplne nabitá, môže auto prekonať výlučne na elektromotore vzdialenosť do 75 km, a v režime EV pôjde rýchlosťou až 135 km/h. Štandardom v novom modeli Toyoty je aj pohon všetkých kolies AWD-i, pri ktorom je zadná náprava poháňaná iba elektromotorom.
V motoristických kuloároch sa šepká, že debut prvého modelu Lexus s plug-in hybridným pohonom možno očakávať už na budúci rok. Japonská značka však žiadne oficiálne termíny neuvádza.