Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosť LG je oceňovaná za svoje vedúce postavenie a pretrvávajúcu dominanciu na trhu s OLED televízormi.

Technológia LG OLED tento rok oslavuje desať rokov dokonalosti a zlepšovania zákazníckych skúseností. Aj po dekáde na trhu zostáva LG OLED najlepšou voľbou v segmente prémiových televízorov vďaka nebývalej flexibilite, tenkému profilu zariadenia ako aj bezkonkurenčnému kontrastu, ktorý umožňuje zobrazenie dokonalej čiernej a verné podanie farieb.

Podľa spoločnosti Omdia, ktorá sa zaoberá prieskumom trhu, sa spoločnosť LG v prvom štvrťroku 2023 umiestnila s výrazným náskokom na prvom mieste na trhu s OLED televízormi, pričom si na základe celkových dodávok nárokuje približne 60 % trhu.

OLED televízory LG sa v súčasnosti predávajú vo viac ako 130 krajinách, čo z nich robí najrozšírenejšie OLED televízory na svete. V minulom roku prekročili celkové dodávky televízorov LG OLED (od ich prvého uvedenia na trh v roku 2013) 15 miliónov kusov.

Okrem toho v prvom štvrťroku 2023 predstavovala ponuka spoločnosti LG viac ako 70 % trhu s ultra veľkými televízormi OLED (s uhlopriečkou 70 palcov a viac). Spoločnosť posilňuje aj svoju pozíciu v segmente ultra veľkých prémiových televízorov pomocou špičkových zariadení, ako je 97-palcový televízor LG SIGNATURE OLED M (model M3), ktorý je prvým spotrebiteľským televízorom na svete s bezdrôtovým riešením schopným prenášať obraz a zvuk v reálnom čase v kvalite 4K pri frekvencii 120 Hz.

Celkové dodávky OLED a LCD televízorov spoločnosti LG dosiahli v prvom štvrťroku 5 484 200 kusov, z čoho 738 000 kusov predstavovali OLED televízory. Okrem toho mala spoločnosť LG v prvom štvrťroku 2023 17,1 % podiel na celosvetovom trhu s televízormi.

Podiel spoločnosti na celosvetovom trhu s televízormi v tomto štvrťroku v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2022 mierne klesol, a to najmä v dôsledku oslabenia globálneho dopytu a zvýšeného zamerania spoločnosti LG na riadenie akciových rizík. Predaj OLED televízorov spoločnosti LG však zostal silný a v prvom štvrťroku 2023 predstavoval viac ako 30 % celkového predaja televízorov spoločnosti.

Celkové celosvetové dodávky televízorov v prvom štvrťroku dosiahli 46,52 milióna kusov, čo je najnižšie číslo zaznamenané od rovnakého obdobia v roku 2009. Spoločnosť Omdia však očakáva oživenie v druhej polovici roka 2023 a predpokladá, že do konca roka dosiahnu dodávky 205,51 milióna kusov, čo je mierny nárast oproti minulému roku.

Očakáva sa tiež vzostup segmentu OLED televízorov. Spoločnosť Omdia predpovedá, že televízory OLED budú podľa tržieb1 na konci roka predstavovať 46,1 % trhu prémiových televízorov (s cenou 1 500 dolárov a viac) , čo by znamenalo 10 % nárast oproti roku 2022 (36,7 % podiel na trhu). Očakávanie rýchleho rastu v segmente OLED televízorov je spôsobené tým, že v posledných rokoch do tejto oblasti vstupuje viac značiek.2

Spoločnosť LG ponúka čoraz rozmanitejšie portfólio televízorov OLED s rôznymi veľkosťami obrazoviek (od 42 do 97 palcov), možnosťami rozlíšenia 8K a 4K a osobitým dizajnom. OLED televízory LG sa môžu pochváliť aj celým radom praktických funkcií na vylepšenie obrazu, ktoré poskytujú jedinečný používateľský zážitok a možnosť ponoriť sa do sledovaného obsahu na úplne novej úrovni.

Ponuka prémiových OLED televízorov LG zahŕňa aj sériu LG OLED evo, ktorá prináša jasnejší a živší obraz, alebo obrazovky LG Lifestyle Screen, ktoré kombinujú úžasnú kvalitu obrazu s výrazným dizajnom a dodajú každému priestoru nádych kultivovanosti. Spoločnosť LG tento rok rozšíri aj dostupnosť LG OLED Objet Collection Posé, ktorá je súčasťou produktovej rady Lifestyle Screen, do celkovo 40 krajín sveta.

Na každoročnom udeľovaní cien CES Innovation Awards získali OLED televízory spoločnosti LG ocenenia už 11 rokov po sebe3 a získali aj vysoké ocenenie od hlavných publikácií vrátane viacerých titulov „Najlepší TV roka“ a nespočetných tvrdení, že model OLED je „najlepší televízor, aký som kedy recenzoval“, „skutočný zázrak“ a „kráľ televízorov“. Spoločnosť LG v uplynulom desaťročí neúnavne pracovala na využití obrovského potenciálu technológie OLED. Na základe dosiahnutých úspechov bude spoločnosť v ďalšom desaťročí pokračovať v inováciách a skúmaní takmer neobmedzených možností, ktoré jej technológia so samosvietiacimi pixelmi ponúka, aby priniesla svojim zákazníkom stále väčšiu hodnotu.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.