Po troch týždňoch a viac ako 3 400 kilometroch prešli pretekári na parížskej Champs-Elysées cieľom 110. Tour de France.
V rámci záverečného ceremoniálu prevzali celkový víťaz Jonas Vingegaard a víťaz bodovacej súťaže Jasper Philipsen trofeje, ktoré už po trinástykrát navrhoval tím Škoda Design. Škoda Auto a Tour de France si zároveň pripomínajú 20. výročie svojho partnerstva. Pri tejto príležitosti priviedol pretekárov do cieľa nový automobil Škoda Superb. Pozornosť divákov prilákal aj dizajnovo unikátny Enyaq Coupé Respectline, ktorý je symbolom rozmanitosti, rovného prístupu a inklúzie.
Klaus Zellmer, CEO Škoda Auto, blahoželá víťazom: „Víťazom i všetkým účastníkom patrí naše úprimné blahoželanie k ich obdivuhodným výkonom. Vždy je veľmi emotívne sledovať spolu s fanúšikmi pretekárov zblízka. Pohľad na viac ako 200 sprievodných vozidiel, ktoré sú tímom, usporiadateľom či zdravotníkom k dispozícii v priebehu pretekov, nadchne každého, kto má slabosť pre našu značku. Škoda Auto je verným podporovateľom Tour de France už 20 rokov a silné partnerstvo, ktoré sme s A.S.O. vybudovali, si veľmi vážime. Maskovaný automobil Superb Combi v záverečnej etape pretekov bol jedným zo spôsobov, ktorým sme chceli pripomenúť túto zvláštnu príležitosť.“
Nový Superb Combi priviedol cyklistov do cieľa na Champs-Élysées
Na záver 110. ročníka cyklistických pretekov Tour de France sa k pelotónu v cieli na slávnom bulvári Champs-Élysées pridali dva automobily Superb Combi štvrtej generácie. Na ich karosérii bola použitá špeciálna kamufláž vytvorená len pre túto príležitosť. Jej stvárnenie využíva motív mapy, ktorý odráža tak objaviteľského ducha spoločnosti Škoda Auto, ako aj podstatu Tour de France. Nový model, ktorý je bezpečnejší a priestrannejší ako kedykoľvek predtým, čoskoro zaháji ďalšiu kapitolu v dlhoročnej tradícii modelu Superb. Vozidlo ponúkne široký výber pohonných jednotiek s výkonom 110 kW (150 k) až 195 kW (265 k). Z toho budú tri motory zážihové a dva vznetové, k dispozícii bude plug-in hybridnej verzie s elektrickým dojazdom predĺženým na viac ako 100 kilometrov a vozidlo prvýkrát získa aj mild hybridnú technológiu. Slávnostná premiéra vlajkovej lode v oboch prevedeniach kombi i liftback je naplánovaná na jeseň tohto roku.
20. výročie partnerstva Škoda Auto a Tour de France sa nieslo v znamení elektromobility
V nedeľu 23. júla dokončili pretekári spolu so sprievodnými automobilmi záverečnú 21. etapu Tour de France a prešli celkovo 3 404 kilometrov. Škoda Auto bola hlavným partnerom a dodávateľom vozidiel už 20. krát. Flotila mala 209 automobilov, z ktorých 207 bolo s elektrickým alebo hybridným pohonom. Riaditeľ pretekov Christian Prudhomme tretíkrát v rade viedol pelotón z plne elektrického modelu Enyaq.
Trofeje po trinástykrát navrhoval tím Škoda Design
Tím Škoda Design je už tradične autorom trofejí pre celkového víťaza a víťaza bodovacej súťaže Tour de France. Šesťdesiat centimetrov vysoké a štyri kilogramy vážiace trofeje z krištáľového skla vyrába spoločnosť Lasvit v Novom Bore. Každý rok má trofej unikátny vzhľad vďaka rozdielnym technikám brúsenia. Silueta trofeje odráža podstatu pretekov: na začiatku je pelotón široký, postupne sa z neho kryštalizujú favoriti, až napokon cieľom prejde len jeden víťaz.
Pozornosť prilákal aj Enyaq Coupé Respectline
Okrem maskovaného automobilu Superb Combi prezentovala Škoda Auto na Tour de France aj dizajnovo unikátny automobil Enyaq Coupé Respectline, ktorého účelom je poukázať na dôležitosť ochrany ľudských práv, vzájomnej úcty k všetkým ľuďom a k životnému prostrediu. Stelesňuje základné hodnoty spoločnosti Škoda Auto ako rovnaké príležitosti pre všetkých, rozmanitosť a vzájomný rešpekt.
Na Tour de France nadviaže Tour de France Femmes avec ZWIFT
Po dokončení záverečnej etapy Tour de France a slávnostnom vyhlásení víťazov predali muži pomyselnú štafetu ženám, ktoré si zmerajú sily v rámci druhého ročníka Tour de France Femmes avec ZWIFT. Celkovo ich čaká 8 etáp a 956 kilometrov. Do cieľa v Pau dorazia 30. júla. Víťazky takisto prevezmú trofeje navrhnuté tímom Škoda Design.