Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosť Mastercard zverejnila svoju víziu stopercentnej tokenizácie online elektronického obchodu v Európe do konca aktuálnej dekády. Táto vízia je súčasťou globálneho cieľa úplne odstrániť nutnosť ručného zadávania údajov platobnej karty, čo celý elektronický obchod urobí nielen bezpečnejším, ale aj výrazne dostupnejším. Približne každá štvrtá transakcia spracovaná v globálnom systéme spoločnosti Mastercard je dnes tokenizovaná a tento podiel sa rýchlo zvyšuje. Na Slovensku sa podiel platieb uskutočnených tokenom za posledného dva a pol roka zdvojnásobil.

Bezkontaktné platby kartou v kamenných predajniach sa stali bežnou súčasťou našich životov. Teraz sa blíži čas, keď bude rovnako jednoduché a bezpečné aj platenie na internete.
Napriek všetkým bezpečnostným riešeniam a opatreniam totiž zostáva elektronický obchod aj naďalej zraniteľný voči napadnutiu. Spoločnosť Juniper Research očakáva, že celková výška strát v dôsledku platobných podvodov dosiahne do roku 2028 hodnotu viac ako 91 mld. amerických dolárov.

Riziká napadnutia obmedzuje Mastercard vzájomnou kombináciou niekoľkých kľúčových riešení. Zásadným je tokenizácia kariet prostredníctvom metódy Click to Pay. Proces tokenizácie nahrádza 16 až 19-miestne číslo platobnej karty zabezpečeným tokenom – náhodne vytvoreným číslom. Počas online platobnej transakcie sa tak skutočné číslo karty nikam neposiela a zostáva uložené vo vysoko zabezpečených centrách Mastercard. Aj v prípade, že by sa hackerom podarilo odcudziť zástupný token, bude im v podstate na nič.

„Tokenizáciu, teda nahradzovanie kariet najmä v online prostredí ich zabezpečenými digitálnymi odtlačkami, zaviedla spoločnosť Mastercard už v roku 2014 a ide o trend, ktorý sa postupne stáva v Európe aj vo svete štandardom. Pre zákazníkov je pri nakupovaní na internete dôležitá bezpečnosť, rýchlosť a pohodlie. Všetky tieto kvality dokáže platobná metóda Click to Pay účinne prepojiť. Niet pochýb o tom, že dosiahnutie nášho cieľa do roku 2030 bude výhrou pre všetky strany: spotrebiteľov, predajcov i vydavateľov platobných kariet,“ hovoríLuděk Slouka, riaditeľ digitálnych platieb a inovácií spoločnosti Mastercard pre strednú Európu.

Mastercard zároveň uľahčuje začlenenie riešení Click to Pay do online stránok a platobných brán obchodníkov tak, aby mohli držitelia kariet svoju kartu do systému zaregistrovať jednoduchšie. Tým sa odstráni nutnosť zadávať kartové údaje ručne. Celý systém zároveň redukuje nároky na zabezpečenie na strane obchodníkov, poskytovateľov platobných služieb a bánk a tiež posilňuje celkovú dôveru v digitálnu ekonomiku.

Bezpečnosť online transakcií Mastercard ešte zvyšuje kombináciou s overovacími kľúčmi,
ktoré využívajú biometrické overenie na mobilných zariadeniach. Odpadá tak používanie hesiel a jednorazových overovacích kódov.

Značky: