Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosť Mastercard sa pripojila k svetovému sviatku darcovstva, Giving Tuesday. V tento deň zdvojnásobí svoj príspevok organizácii World Food Programme na pomoc hladným deťom z každej platby kartou v obchodnej sieti Tescoma na 0,4 USD (v prepočte na 0,34 EUR). Ambasádormi tohto jedinečného projektu sú na Slovensku komička Evelyn a spevák Robo Papp.

Spoločnosť Mastercard už od roku 2012 spolupracuje so Svetovým potravinovým programom (World Food Programme, WFP), ktorý pomáha znížiť hladovanie vo svete. „Rodičia často stoja pred neľahkou voľbou. Majú deti poslať do práce, aby pomáhali živiť rodinu, alebo ich poslať do školy a nechať rodinu hladovať? Sponzorovaním školských jedál deťom umožňujeme, aby pokračovali vo vzdelávaní a mohli sa tak stať produktívnejšími pracujúcimi dospelými. Ťažia z toho rodiny, komunity a nakoniec aj celá ekonomika,“ uviedla Ann Cairns, prezidentka spoločnosti Mastercard pre medzinárodné trhy.

V rámci tohto úsilia pripravil Mastercard na Slovensku počas novembra spolu s Tescomou jedinečnú kampaň. Za každú platbu kartou Mastercard v sieti predajní Tescoma, prispeje Mastercard sumou 0,2 USD na školské obedy deťom v Rwande. Táto suma predstavuje globálne priemerný náklad školského jedla WFP. Darovanie tejto čiastky je záväzkom Mastercard a pre nakupujúceho nepredstavuje žiadne dodatočné náklady.

Navyše, tento utorok v rámci kampane Giving Tuesday Mastercard darovanú sumu zdvojnásobí. Prispieť na pomoc hladujúcim deťom tak môže naozaj každý. Ambasádormi sa stali Evelyn a Robo Papp. Spojili sily s Mastercard a vyzývajú každého, aby sa mimoriadne jednoducho a bez námahy zapojil a pomohol tým najpotrebnejším – deťom.

Myslím, že v dvadsiatom prvom storočí by naozaj nikto na svete nemal hladovať, obzvlášť nie deti. Preto verím, že práve obyčajnou ľudskou pomocou môžeme niečo zmeniť. Je dôležité, aby si to čo najviac ľudí uvedomilo,“ hovorí Evelyn.

Je pre mňa dôležité byť súčasťou pomoci iným a v tomto prípade ide o výnimočný projekt, ktorý je mi blízky. Som otec a nadšenec kulinárskeho umenia a neviem si ani len predstaviť, že by som čelil podobnej situácii ako ľudia v niektorých krajinách sveta. Ak môžeme takto jednoducho pomôcť, je to našou povinnosťou,“ dodáva Robo Papp.

Každý deň nemá 815 miliónov ľudí na rôznych miestach sveta čo do úst. Výskum WFP, ktorý Mastercard podporil, potvrdil priamu súvislosť medzi výživnými školskými jedlami na jednej strane a dosiahnutým vzdelaním a produktivitou v neskoršom živote na strane druhej. Deti, ktorým bol na Srí Lanke k dispozícii desaťročný projekt školského stravovania, následne v dospelom veku dosahovali o päť percent vyšších príjmov. Rozbor nákladov a prínosov okrem toho ukázal, že každý dolár investovaný do školských jedál vytvára hospodársky prínos vo výške troch až desiatich dolárov.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.