Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Budúci, ale aj súčasní slovenskí podnikatelia a živnostníci majú vôbec po prvýkrát k dispozícii nástroj, ktorý dokáže identifikovať komerčné miesta s najväčším podnikateľským potenciálom v okolí. Spoločnosť Mastercard vytvorila nový portál KdeZačaťPodnikať.sk, ktorý pomáha nájsť najvhodnejšie lokality pre rôzne odbory podnikania v 8 mestách na Slovensku. Základom sú agregované a anonymizované dáta spoločnosti Mastercard a dáta poskytnuté partnerskými tretími stranami.

Malí a strední podnikatelia sú hnacím motorom ekonomiky. Vytvárajú približne trištvrtinu všetkých pracovných miest a 55 percent HDP. Hoci sú malé podniky pre slovenskú ekonomiku životne dôležité, často z finančných alebo časových dôvodov nemajú prístup k moderným digitálnym nástrojom a zdrojom, ktoré by mohli ich podnikanie posúvať vpred.

Nový nástroj KdeZačaťPodnikať.sk pomôže tým, ktorí chcú začať podnikať, ale potrebujú poradiť ohľadne lokality, kde svoj obchod alebo inú prevádzku založiť. Rovnako tak je určený pre tých, ktorí by sa do podnikania radi pustili a majú aj vytipovaný priestor, ale zatiaľ nevedia, aký typ podniku by v danej lokalite najlepšie prosperoval. Portál môžu využívať aj podnikatelia, ktorí uvažujú o rozšírení či presune svojho už fungujúceho biznisu.

„Pre spoločnosť Mastercard je podpora mikro a malých podnikateľov zásadná. Vďaka nášmu nástroju teraz majú vôbec po prvýkrát možnosť posúdiť potenciál úspechu ich podnikateľských nápadov v konkrétnej lokalite. Svoje rozhodnutie tak už nemusia zakladať iba na intuícii alebo vlastných pozorovaniach a do rúk sa im bezplatne dostáva analytický nástroj, ktorý stojí na prepojení širokého spektra dát,“ hovorí generálna riaditeľka spoločnosti Mastercard pre Slovensko a Českú republiku Jana Lvová.

Pri vyhľadávaní zodpovie záujemca tri jednoduché otázky a nástroj na základe dát navrhne typ podniku a lokalitu, kde je najväčší potenciál na dosiahnutie úspechu. Oblasti sú analyzované na základe anonymizovaných a agregovaných údajov o nákupoch v danej oblasti, hustoty obyvateľstva, dostupnej infraštruktúry a ďalších informácií.

Nástroj KdeZačaťPodnikať.sk napríklad ukazuje, že v Trnave je stále veľký potenciál na úspech pri otvorení novej reštaurácie, najmä v revitalizovanej pešej zóne v centre mesta, v okolí krásne zrekonštruovaného parku. Ak by niekto chcel začať podnikať v Žiline, zistí, že v centre mesta je výborná príležitosť na otvorenie obchodu so športovými potrebami, ktoré sa zídu nejednému turistovi či domácemu pri výstupe napríklad na blízke Súľovské skaly. V Prešove je zase vysoká pravdepodobnosť úspechu pri otvorení drogérie v okolí ulice Dostojevského.

Nástroj KdeZačaťPodnikať.sk tiež ukazuje, ktoré druhy podnikania fungujú lepšie vo vzájomnom susedstve. Z dát Mastercard totiž vyplýva, že určité druhy podnikov v susedstve si vzájomne zvyšujú zisky. Medzi tzv. komplementárne podniky patrí napríklad drogéria a obchod s oblečením.

Portál KdeZačaťPodnikať.sk zahŕňa mestá Bratislava, Košice, Prešov, Žilina, Nitra, Banská Bystrica, Trnava, Trenčín.

Mastercard na Slovensku dlhodobo podporuje malých a stredných podnikateľov pri raste ich podnikania, napríklad prostredníctvom spoločného projektu s mBank Podnikateľov poradca, ktorý poskytuje podnikateľom návod, ako uspieť na ich často náročnej ceste. Spoločnosť Mastercard je zapojená tiež do iniciatívy SAPIE s názvom League for Digital Boost, ktorá je zameraná na podporu digitalizácie malých a stredných podnikov v strednej a východnej Európe. Jej cieľom je prekonať prekážky digitálnej transformácie prostredníctvom spolupráce medzi vládami, podnikmi a ďalšími organizáciami.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.