Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosť MasterCard predstavila prvú komerčnú aplikáciu pre ľudského robota Peppera z dielne SoftBank Robotics.

V aplikácii môžete využiť MasterPass, globálnu digitálnu službu MasterCard, ktorá spája zákazníkov s obchodníkmi a umožňuje vykonávať rýchle, jednoduché a bezpečné digitálne platby naprieč rôznymi kanálmi. Pilotný projekt aplikácie bude spustený v priebehu tohto roka v spolupráci s Yum! Brands vo vybraných pobočkách Pizza Hut v ázijsko-pacifickom regióne.

Nová aplikácia rozširuje schopnosť robota integrovať zákaznícky servis, prístup k informáciám a predajom a prispieva tak k unikátnym zážitkom z nakupovania. Pizza Hut bude testovať Peppera pre zadávanie objednávok a pri pokladniach, vďaka čomu budú mať čašníci viac príležitostí venovať sa samotnému priestoru predajne a budú sa tak môcť zamerať na zlepšenie zákazníckych služieb a spokojnosti zákazníka. Schopnosť Peppera prijímať objednávky a vybavovať platby tiež skráti čakaciu dobu na objednávky a službu jedlo so sebou, ktorá v súčasnej dobe predstavuje približne 80 % tržieb.

„Spotrebitelia očakávajú personalizované služby, ponuky na mieru a jednoduché a bezproblémové procesy, a to ako v obchodoch, tak online,“ povedal Tobias Puehse, viceprezident MasterCard Labs. „Cieľom tejto aplikácie je poskytnúť spotrebiteľom lepšie zapamätateľný a osobnejší zážitok z nakupovania aj v dobe samoobslužných pokladní a kioskov. To všetko vďaka kombinácii inteligentného Peppera so zabezpečenou digitálnou platobnou službou MasterPass,“ dodal.

Spotrebiteľ bude môcť pozdraviť Peppera a spárovať svoj MasterPass účet buď kliknutím na ikonu Pepper vnútri peňaženky alebo načítaním QR kódu na tablete, ktorý robot drží. Po spárovaní s MasterPass bude Pepper pripravený pomáhať zákazníkom, či už s osobným odporúčaním a ponukami, poskytnutím ďalších informácií o produktoch alebo s asistenciou pri platení. Pepper bude môcť iniciovať, schvaľovať a dokončovať transakcie pripojením k MasterPass prostredníctvom pripojenia Wi-Fi. Transakcia sa deje v rámci peňaženky.

„V rámci našej digitálnej transformácie skúmame zaujímavé spôsoby, ako zaujať našich zákazníkov, ako sa s nimi prepojiť a obchodovať,“ hovorí Karen Chan, chief digital officer, Pizza Hut v Ázii. „S Pepperom môžu zákazníci jednoducho objednávať a platiť a my máme možnosť bezproblémového prepojenia s vernostnými programami, ktoré umožňujú okamžité uspokojenie priania zákazníka,“ dodala.

Aplikácia bola vytvorená tímom MasterCard Labs v Singapure, jedným z ôsmich výskumných a vývojových centier spoločnosti po celom svete. Pepper obohacuje prebiehajúce programy MasterCard, ktoré umožňujú platby z akéhokoľvek spotrebiteľského zariadenia, príslušenstva alebo nositeľnej veci – od fitness pásikov po chladničky – a teraz aj robotmi. Integrácia s Pepperom má potenciál otvoriť príležitosti vo svete maloobchodu, ako napr. individualizované nákupné a concierge služby, špeciálne uličky k pokladni alebo možnosť nakúpiť v obchode, ale nechať si tovar doručiť domov. Rovnaké možnosti by tiež mohli nájsť využitie v iných sektoroch, ako sú hotely, banky, letiská a ďalšie odvetvia zákazníckych služieb.

Aplikácia bude predstavená na akcii Pepper Partners Europe organizovanej SoftBank Robotics Europe (jednou zo spoločností SoftBank Robotics Holdings) v Paríži od 24. do 26. mája 2016.