Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosť Mastercard sa môže pochváliť takmer desaťročnou skúsenosťou s analyzovaním údajov o tom, ako ľudia cestujú do zahraničia a akým spôsobom utrácajú, a môže tak s potešením oznámiť, že sa na čele dnes zverejneného rebríčka najnavštevovanejších miest sveta Mastercard Global Destination Cities Index opäť umiestil Bangkok.

Tento rebríček predstavuje viac než len poradie 132 miest sveta, kam sa dnes a v budúcnosti chystá najviac ľudí. Údaje o počtoch návštevníkov a ich výdvkoch v roku 2016 totiž prinášajú nie len podrobnú analýzu, ale taktiež predpoveď objemov rastu za rok 2017, informácie o destináciách s najrýchlejším rastom počtu návštevníkov i hlbšie pochopenie motívov na cestovanie a utrácanie po celom svete.

10 najnavštevovanejších miest sveta

Počty návštevníkov, ktorí sa v danom meste zdržali aspoň jednu noc, v roku 2016 vzrástli. Odhady na rok 2017 zostávajú optimistické, s výnimkou New Yorku. Najväčší nárast počtu návštevníkov sa očakáva v prípade Tokia.

Počet prespávajúcich zahraničných návštevníkoch v roku 2016Predpoveď na rok 2017
Bangkok19,41 miliónov návštevníkov4,0 %
Londýn19,06 miliónov návštevníkov5,0 %
Paríž15,45 miliónov návštevníkov4,4 %
Dubaj14,87 miliónov návštevníkov7,7 %
Singapur13,11 miliónov návštevníkov2,6 %
New York12,70 miliónov návštevníkov(-2,4 %)
Soul12,39 miliónov návštevníkov0,4 %
Kuala Lumpur11,28 miliónov návštevníkov7,2 %
Tokio11,15 miliónov návštevníkov12,2 %
Istanbul9,16 miliónov návštevníkov0,9 %

 

Kúpna sila: mestá ako motory hospodárskeho rastu

Reálna hodnota HDP sa celosvetovo od roku 2009 zvýšila o 21,8 %. Za rovnakú dobu útrata prespávajúcich zahraničných návštevníkov vzrástla o 41,1 %. Od roku 2009 vykázala viac ako polovica navštevovaných miest nárast výdavkov zo strany návštevníkov na úrovni porovnateľnej alebo presahujúcej rast HDP. Tieto turistami vyhľadávané mestá sú tak v pozícii stať sa hnacou silou hospodárskeho rastu svojich krajín.

 

Útrata prespávajúcich zahraničných návštevníkov v roku 2016Predpoveď na rok 2017
Dubaj28,50 mld. USD10,2 %
New York17,02 mld. USD1,5 %
Londýn16,09 mld. USD(-4,6 %)
Singapur15,69 mld. USD0,3 %
Bangkok14,08 mld. USD10,9 %
Paríž12,03 mld. USD4,9 %
Tokio11,28 mld. USD3,7 %
Tchaj-pej9,91 mld. USD6,9 %
Soul9,38 mld. USD1,8 %
Barcelona8,90 mld. USD6,9 %

 

Vyhľadávané mesta zajtrajška

S nárastom o 55,2 % od roku 2009 prekonal rast počtu prespávajúcich zahraničných návštevníkov rast HDP vo všetkých 132 sledovaných mestách. Rozdiely medzi desiatimi najnavštevovanejšími mestami sveta a desiatimi mestami s najrýchlejšie rastúcim počtom návštevníkov poukazujú na skutočnosť, že budúcich lídrov rebríčka najnavštevovanejších miest je potrebné hľadať v oblasti Ázie a Tichomoria a na Blízkom východe.

 

Nárast počtu návštevníkov v rokoch 2009 až 2016
Osaka24,0 %
Čcheng-tu22,7 %
Kolombo20,3 %
Abú Zabí18,9 %
Jakarta18,2 %
Tokio17,7 %
Hanoj16,4 %
Rijád15,9 %
Lima15,2 %
Tchaj-pej14,5 %

 

Zistenia k účelu cesty a výdavkom v mieste pobytu

Väčšina návštevníkov dvadsiatich najnavštevovanejších miest cestuje za odpočinkom a zábavou, s výnimkou Šanghaja, kam takmer polovica (48,4 %) návštevníkov prichádza pracovne. Oproti tomu je Kuala Lumpur mestom s najvyšším podielom (92,2 %) návštevníkov na dovolenke.

Štúdie spoločnosti Mastercard taktiež uvádzajú údaje pre jednotlivé kategórie výdavkov, ktoré dokresľujú, ako návštevníci v dvadsiatich najnavštevovanejších mestách utrácajú:

  • Výdavky za stravovanie tvoria najvyšší podiel celkovej útraty v Soule (47,0 %), Istanbule (33,6 %) a Prahe (29,3 %).
  • Za nákupy návštevníci utrácajú najviac v Londýne (46,7 %), Osake (43,4 %) a Tokiu (43,1 %).
  • Ubytovanie tvorí najväčšie časti výdavkov v Paríži (44,8 %), Miláne (40,4 %) a Ríme (40,4 %).
  • Vďaka prepracovaným systémom mestskej dopravy pripadá na prepravu najmenší podiel výdavkov v Londýne (4,3 %), Singapure (4,6 %) a Hongkongu (4,6 %).

Množstvo zahraničných návštevníkov, či už do sledovaných miest prichádzajú za zábavou alebo obchodom, je väčší než kedykoľvek predtým. Vieme, že predpokladajú, že ich zážitky na cestách budú jednak bezproblémové, jednak tiež osobné,“ uviedol Carlos Menendez, prezident spoločnosti Mastercard pre partnerstvá s firmami. „Výzva k činom je taká jasná: mestá, ktoré tieto očakávania dokážu napĺňať, majú veľkú šancu stať sa skutočne vyhľadávanými a ťažiť z väčších počtov návštevníkov a ich rastúcich útrat.“

Bez ohľadu na to, či ľudia cestujú za obchodom alebo za zábavou, spoločnosť Mastercard dokáže ich zážitky zdokonaliť, a to nasledovne:

  • spolupráca s vládami a mestskými úradmi, aby sa uľahčil prístup k základným mestským službám, ako je verejná doprava
  • partnerstvami s vydavateľmi platobných kariet tak, aby cestovanie na miesto bolo pre ich klientov príjemnejšie
  • vytváraním zážitkov pre držiteľov platobných kariet Mastercard v cieľových mestách, ktoré za peniaze nie je možné kúpiť.

Značky: