Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Držitelia platobných kariet Mastercard a Maestro môžu odo dneška začať využívať mobilné platby Google Pay. Spoločnosť Mastercard zaviedla túto službu v spolupráci s firmou Google. Google Pay je jednoduchý a bezpečný spôsob platby mobilným telefónom. Zákazníci Mastercard, ktorí vyžívajú mobilné zariadenie s operačným systémom Android KitKat 4.4 alebo novší, môžu pomocou služby Google Pay platiť na všetkých bezkontaktných termináloch na Slovensku, a to vďaka svojim partnerom, ako sú Poštová banka, J&T Banka, mBank a Slovenská sporiteľňa.

 Google Pay umožňuje užívateľom mobilných zariadení s Androidom jednoduché a pohodlné platenie priložením mobilného telefónu k terminálu na viac ako 43-tisíc[1] predajných miest na Slovensku a online všade tam, kde uvidia tlačidlo Google Pay. Na platbu v obchodoch potrebuje užívateľ iba mobil s operačným systémom Android, podporujúci technológiu NFC, a následne jednoducho spáruje aplikáciu so svojimi platobnými kartami Mastercard alebo Maestro. Registráciu platobnej karty do Google Pay musí povoliť vydavateľská banka.

Oddnes môžu držitelia kariet Mastercard a Maestro pridať svoju kartu do služby Google Pay, a následne začať vďaka tejto službe jednoducho a bezpečne platiť na vyše milióne miest po celom svete,” povedal Pali Bhat, viceprezident pre platobné produkty spoločnosti Google. „Mobilnému plateniu rozhodne patrí budúcnosť. Nie je potrebné so sebou nosiť peňaženku, ale stačí mobil, ktorý má teraz väčšina ľudí aj tak neustále pri sebe,“ uviedol Miroslav Lukeš, generálny riaditeľ Mastercard pre Slovensko, Českú republiku a Rakúsko.

Základným stavebným prvkom Google Pay je bezpečnosť. Číslo karty sa pri platení neodosiela, ani neukladá do telefónu. Namiesto toho sa pri každej platbe vytvorí jedinečné virtuálne číslo, a zároveň bezpečnostný kód, tzv. token, ktorý bezpečne spojí transakciu s konkrétnym bankovým účtom. Navyše, na rozdiel od straty peňaženky, môžu užívatelia Google Pay najprv zistiť polohu strateného telefónu, vďaka funkcii „Nájdi moje zariadenie“. Potom ho môžu na diaľku buď uzamknúť novým heslom, alebo prípadne celý vymazať. Pri strate telefónu teda nie je potrebné deaktivovať platobnú kartu, pretože jej údaje sa v telefóne nenachádzajú.

Na Slovensku má smartfón 70 % ľudí[2], a zväčša ide o mobil s Androidom. Celkovo 80 percent užívateľov mobilu vie o možnosti platiť mobilom a 30 percent z týchto osôb si to už vyskúšalo, vyplýva to z aktuálneho prieskumu Masterindex. „Keď sme sa pýtali na osobné preferencie, tak Slováci hovorili, že chcú mobilné platby využívať hlavne vo verejnej doprave a v parkovacích automatoch, čo uvádzala v prieskume tretina opýtaných. Ďalej ľudia ako vhodné miesta spomínali pošty, čerpacie stanice, lekárov, kaviarne a reštaurácie,“ doplnil Miroslav Lukeš.

Platba mobilom funguje rovnako ako používanie bezkontaktnej platobnej karty, ktorých je na Slovensku väčšina. Užívateľ aplikácie Google Pay, ktorá sa dá stiahnuť na Google Play, v prípade platieb do 20 EUR jednoducho priloží mobil k platobnému terminálu a vykoná platbu. Pri platbách nad 20 EUR je nutné mobilný telefón pre zvýšenie bezpečnosti odomknúť a potom priložiť k terminálu.

[1] Zdroj: štatistika, Slovenská banková asociácia (Q3 2017); http://www.sbaonline.sk/sk/bankovy-sektor/statistika/

[2] Zdroj: https://www.consumerbarometer.com/en/graph-builder/?question=M1&filter=country:slovakia