Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosť Mastercard rozširuje spôsoby prezentácie svojej značky o zvukovú podobu. Zvučky nájdu široké uplatnenie – partitúry, zvukové logo a vyzváňacie tóny, čakacia melódia telefónnych ústrední alebo zvuk označujúci úspešnú transakciu pri platbe v obchode. Uvedenie zvukovej identity v rámci transformácie značky nasleduje po nedávnej zmene loga firmy na samotný symbol a nadväzuje tým tiež na zjednodušené písanie názvu do podoby s malým “c” uprostred.

„Akustický prejav dodáva našej značke výrazne nový rozmer a je zásadnou súčasťou toho ako ľudia spoločnosť Mastercard vnímajú a ako ju budú vnímať v budúcnosti. Vytýčili sme si náročnú úlohu: vytvoriť melódiu Mastercard, ktorá bude pre firmu typická, bude ju autenticky vystihovať, a zároveň bude použiteľná všade vo svete a v ľubovoľnom hudobnom žánri. Je pre nás dôležité, aby naša zvuková značka nielen posilňovala vnímanie firmy, ale aby ju tiež prijali ľudia na celom svete,“ uviedol Miroslav Lukeš, generálny riaditeľ spoločnosti Mastercard pre Slovensko, Českú republiku a Rakúsko.

Aby bola nová melódia spoločnosti Mastercard ústretovo prijatá všade vo svete, spolupracovala firma s celým radom hudobníkov, umelcov a agentúr, vrátane hudobného inovátora Mika Shinodyho z populárnej hudobnej skupiny Linkin Park.

Výsledkom je charakteristická a ľahko zapamätateľná melódia, ktorá sa dá jednoducho prispôsobiť rôznym hudobným žánrom a kultúram. Zvučka Mastercard sa preto dokáže jednoducho stať súčasťou miestneho prostredia a pritom nestratiť nič zo svojho uceleného globálneho hlasu. Používaním rôznych nástrojov a interpretácií v rôznych tempách vytvára priestor pre prednes zvučky Mastercard v rozličných štýloch, od operného podania, cez filmový soundtrack, až po hravý variant, vrátane regionálnych variácií.

Predpokladá sa, že do roku 2022 dosiahne hodnota nákupov realizovaných pomocou hlasového ovládania 40 miliárd dolárov. Akustické identity tak poskytujú nielen nový rozmer prepojenia medzi firmami a spotrebiteľmi, no zároveň umožňujú spotrebiteľom ľahšie sa pohybovať, nakupovať a platiť v stále viac digitálnom a mobilnom prostredí.

Prvé predstavenie nového zvukového loga značky Mastercard sa odohralo v týždni pred udeľovaním hudobných cien Grammy, keď Mastercard spustil nový multikanálový marketingový program za účasti speváčky Camily Cabello. Potom nasledovala účasť na hudobných cenách BRIT Awards v Londýne a veľtrhu mobilných technológií Mobile World Congress v Barcelone.

Ukážky zneliek:

https://newsroom.mastercard.com/videos/acceptance/ – prijatie platby 

https://newsroom.mastercard.com/videos/coffee-shop/– platba v kaviarni

https://www.youtube.com/watch?v=Gpgc81TKR-Y  – filmová verzia

https://newsroom.mastercard.com/videos/operatic/  – verzia opery

 

Značky: