Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosť Mastercard oznámila plán na spustenie platformy umelej inteligencie, tzv. chatovacích robotov (chatbotov), s ktorými budú môcť spotrebitelia komunikovať, spravovať transakcie, riadiť finančné záležitosti a nakupovať prostredníctvom textových správ. Spoločnosť Mastercard chystá vývoj príslušných aplikácií pre svojich partnerov z radov obchodníkov a bánk.

Platforma chatbot, teda počítačový program určený pre simuláciu ľudskej konverzácie, je schopná plniť požiadavky zákazníkov a riešiť problémy v prostredí pre zasielanie textových správ ako sú Facebook Messenger alebo SMS. Chatbot spoločnosti Mastercard umožní finančným inštitúciám i obchodným spoločnostiam viesť so spotrebiteľmi skutočný rozhovor a poskytovať im prostredníctvom prirodzenej komunikácie služby na mieru, vrátane ponuky a odmien zodpovedajúcich konkrétnej situácii. V súčasnej dobe šesť z desiatich najpoužívanejších aplikácií na svete sú aplikácie pre zasielanie správ a celosvetovo ich používa viac ako 1,5 miliardy ľudí.

V spoločnosti Mastercard veríme, že komunikácia medzi firmami a ich zákazníkmi s využitím umelej inteligencie povedie k zlepšeniu úrovne služieb zákazníkom v situáciách a prostredníctvom platforiem, s ktorými sú zákazníci už bežne v styku,“ uviedol viceprezident spoločnosti Mastercard pre oblasť Commerce for Every Device Kiki Del Valle. „Výskum v Mastercard Labs sa už nejaký čas venuje testovaniu vzájomného prepojenia kľúčových produktov a služieb spoločnosti Mastercard s bežne rozšírenými platformami pre zasielanie správ. Teraz z tohto prístupu testovania a poznávania prechádzame do ďalšej fázy, kedy vyvíjame komunikačné aplikácie, chatboty, ktoré budú tvoriť prirodzenú súčasť každodenného života spotrebiteľov a ako také aj pomáhať našim partnerom rozvíjať obchodnú komunikáciu na konverzačnej úrovni.“

Finančným inštitúciám umožňuje chatbot poskytovať zákazníkom úplne novú podobu služby: takú, ktorá je prirodzená a jednoduchá, práve ako výmena textových správ s priateľom. Chatbot bude spustený začiatkom budúceho roka a spotrebiteľom v Spojených štátoch umožní klásť otázky týkajúce sa vlastného bankového účtu, prechádzať históriou nákupov alebo sledovať výdavky. Ďalej bude možné získavať informácie týkajúce sa digitálnej peňaženky Masterpass, o práve dostupných výhodách pre užívateľov kariet Mastercard ako sú napríklad Priceless Specials alebo z oblasti finančnej gramotnosti.

V pilotnej fáze spája Mastercard sily so spoločnosťou Kasisto. Tento účastník programu Mastercard Start Path Global stojí za virtuálnymi asistentmi a chytrými robotmi určenými pre finančné služby. Chatbot spoločnosti Mastercard využíva konverzačnú platformu KAI Banking, ktorá ťaží z rozsiahlych znalostí v obore finančných služieb.

Chatbot spoločnosti Mastercard určený pre obchodníkov umožní spotrebiteľom nakupovať pomocou bežne používaných platforiem pre zasielanie správ a nakoniec zaplatiť prostredníctvom digitálnej peňaženky Masterpass. Tento chatbot vytvorený v Mastercard Labs užívateľom umožňuje zahájiť konverzáciu s obchodníkom a dokončiť požadovanú transakciu, bez toho aby museli otvárať peňaženku, spúšťať mobilnú aplikáciu daného obchodníka alebo čakať v rade. Vďaka nemu je tak nakupovanie jednoduchšie ako kedykoľvek predtým.

Agentúra Gartner uvádza,  že online nákupy uskutočnené iba prostredníctvom digitálnych asistentov na mobilných zariadeniach dosiahnu do konca roka 2016 hodnoty takmer 2 mld. USD.

Spoločnosť Mastercard sa snaží urýchliť rozvoj konverzačnej podoby predaja medzi svojimi partnermi z radov obchodníkov, a preto sa chystá na svojej platforme Mastercard Developers do konca roka spustiť experimentálne aplikačné rozhranie API Bot Commerce.

Značky: