Spoločnosť túto technológiu pripravuje v spolupráci s ARM a Tencent.
Ray tracing prináša fyzikálne presnú simuláciu odrazu svetla od objektov, takže v porovnaní s tradičnou metódou osvetlenia 3D modelov vytvára oveľa realistickejšie odrazy. Samozrejme je realistickejšie vykreslované aj osvetlenie a tiene. Ray tracing je však výpočtovo náročný, takže použitie tejto metódy v hrách si vyžaduje hardvérovú podporu na dosiahnutie vysokého výkonu v reálnom čase.
Táto technológia umožňuje priblížiť sa realistickému obrazu aj v tých najnáročnejších hrách. Do herného priemyslu vstúpila v roku 2018 s grafickými kartami NVIDIA RTX. Pred pár dňami sa dokonca objavila správa, ktorá informuje, že do sveta smartfónov sa táto technológia dostane aj vďaka spolupráci spoločností AMD a Samsung, ktoré pripravujú čipovú sadu Exynos 2200.
Do týchto vôd teraz vstupuje aj spoločnosť MediaTek. V spolupráci s ARM a Tencent predstavila prvú sadu nástrojov SDK pre ray tracing, založenú na rozšíreniach Vulkan, pre mobilné zariadenia – RT MediaTek SDK. Spoločnosti pripravili prvú demonštráciu technológie v reálnom čase, čím poskytli potrebné nástroje, rámce a obsah pre jej vývoj.
O podpore ray tracingu MediaTek informoval už začiatkom tohto roka. Hlavným protagonistom v tom čase bol čipset Dimensity 1200 s GPU Mali-G77 MC9, pre ktorý sa podpora tejto technológie pripravovala. V tejto fáze funguje na softvérovej úrovni, ale v budúcnosti bude fungovať na hardvérovej.
Budúce grafické procesory Mali výrazne zlepšia efektivitu technológie ray tracing tým, že poskytnú hardvérovú akceleráciu. Spolupráca spoločnosti Arm, MediaTek a Tencent Games v tejto oblasti zjednoduší vývojárom skúmanie výhod ray tracingu pre mobilné hry a zabezpečí, že obsah s ray tracingom bude možné prenášať na rôzne zariadenia v rôznych ekosystémoch.
V prípade čipovej sady MediaTek Dimensity 1200 ide o aktuálnu vlajkovú loď spoločnosti MediaTek, ktorá sa nachádza napríklad v smartfóne OnePlus Nord 2 5G.
Zdroj: GizChina
Prečítajte si aj: