V Kapskom Meste (Juhoafrická republika) sa dnes konala svetová premiéra nového modelového radu spoločnosti Mercedes-Benz: X-Class

Vízia sa stala skutočnosťou a koncept realitou, model X je oficiálne predstavený a je to poriadny svalovec. Prvý osobný pick-up od spoločnosti Mercedes-Benz je automobil pre široké spektrum zákazníkov, ktorí si prídu v každom smere na svoje. Trieda X je vhodná pre manažéra, ale aj pre farmára – toto auto má skutočne potenciál, o tom niet pochýb. Páči sa nám dizajn, ktorý má oblé, ale agresívne pôsobiace línie. Zaujala nás, samozrejme, aj technologická výbava, ktorá ponúkne takmer všetko, čo aj luxusný „súrodenci“, napr. trieda E alebo dokonca S. Trieda-X bude dostupná v troch verziách – Pure, Progressive a Power.

Koncept – X-Class

O chod nového „medveďa“ sa budú starať 3 naftové a jeden benzínový agregát. X-200: benzínový štvorvalec s výkonom 122 kW (166 k) a krútiacim momentom 238 Nm. X-220d: naftový štvorvalec s výkonom 120 kW (163 k) a krútiacim momentom 403 Nm. X-250d: naftový štvorvalec s výkonom 140 kW (190 k) a krútiacim momentom 450 Nm. X-350d: Toto je vrchol, ktorý ponúkne šesťvalcový naftový motor s výkonom 190 kW (258 k) a krútiaci moment 550 Nm. Ako však poznáme spoločnosť Mercedes, v blízkej budúcnosti sa očakáva vrchol aj pre tých najnáročnejších: X-Class v úprave AMG.

Trieda-X bude plná technológií, pričom nebudú chýbať „všetci inteligentní asistenti“, ako sledovanie jazdných pruhov a držanie sa v nich, čítanie dopravných značiek, adaptívny tempomat, 360° kamera + viacero širokouhlých kamier okolo vozidla, ktoré vytvoria „vtáčí pohľad“ na automobil. Okrem toho sa môžeme tešiť aj na funkciu Mercedes-Me, ktorá umožní automobil kontrolovať a čiastočne ovládať cez smartfón alebo inteligentné hodinky.

X-Class prichádza v rôznych stupňoch výbavy interiéru a exteriéru, ako aj s viacerými konštrukčnými prevedeniami ložnej plochy – „korby“. Ložná plocha môže byť odokrytá, zakrytá plytkým krytom alebo plnohodnotnou nadstavbou. Samozrejmosťou budú aj rôzne oceľové rámy a možnosť pridať predný alebo zadný navijak. Údaje o maximálnom zaťažení ložnej plochy potešia najmä farmárov alebo ľudí, ktorí si tento automobil zakúpia na to, aby ho nasadili do ťažkého terénu a vyťažili z jeho schopností maximum. Max. zaťaženie ložnej plochy je 1,1 tony, pričom za autom je možné ťahať prívesný vozík s max. hmotnosťou až 3.5 tony. Dodať môžeme už len toľko, že konkurencia ako Ford Ranger, Nissan Navara alebo Toyota Hilux (a pod.) sa majú čoho obávať.

Značky:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE