Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Vyhýbajú sa tradičným dovolenkovým destináciám, chcú zažiť dobrodružstvo a obľubujú lokálne reštaurácie.

Väčšinou nevyužívajú klasické spôsoby ubytovania a niektorí cestujú úplne sami, pretože spoznať miestnych ľudí je pre nich dôležitejšie, ako priniesť si domov suvenír. Na dovolenku si zvyknú dopredu sporiť, sledujú odporúčania sociálnych sietí a nezaobídu sa bez svojho smartfónu, či tabletu. Aj takto dovolenkujú millennials, generácia narodená medzi rokmi 1980 a 2000.

V hotelových rezortoch plných turistov s all inclusive stravou by sme ich veľa nenašli. Millennials milujú cestovanie, no majú o ňom úplne iné predstavy, ako staršia generácia. Podľa zahraničných štatistík najčastejšie cestujú pretože chcú zažiť niečo nové a spoznať miestnu kultúru (86 %). Svoju dovolenku chcú prežiť autenticky, a preto plnohodnotný cestovateľský zážitok dotvára aj lokálna strava a miestne reštaurácie(67 %). Sú radi, keď sa cítia ako domáci, nie ako turisti.

Takmer sedem z desiatich (66 %) pritom cestuje s cieľom spoznať nových ľudí, a preto nie je ničím neštandardným, keď sa vyberú dovolenkovať úplne sami, prípadne sa pridajú k rovnakým „sólo“ cestovateľom. Skoro polovica (44 %) vyráža aj za nočnou zábavou a štvrtina sa plánuje venovať nákupom (25 %).

Na cestách čo najčastejšie

Na rozdiel od starších generácií, millennials balia kufre vždy, keď sa im naskytne príležitosť. Neobmedzujú sa len na typicky dovolenkové letné a zimné mesiace, ale cestujú celoročne. Viac ako polovica (61%) pritom chodí na dovolenku v priemere 5-7 krát do roka, zatiaľ čo staršia generácia X (65 %) a baby boomers (70 %) len 1-2 krát ročne.

Vzhľadom na svoj obmedzený rozpočet sa millennials snažia dosiahnuť čo najlepší „deal“ za ubytovanie aj letenky. Sledujú aj odporúčania na sociálnych sieťach, čítajú recenzie a hodnotenia. Veľmi často bývajú v hosteloch, alebo využívajú Airbnb. Práve možnosť byť u miestnych preferuje skoro polovica (44 %), pričom v porovnaní s generáciou X a baby boomers je to viac, ako štvornásobok. Pre väčšinu millennials (81 %) je to totiž spôsob, ako sa dozvedieť o danom mieste čo najviac.

Na dovolenku si sporia

Millennials majú svoje priority. Možnosť cestovať je pre niektorých porovnateľná alebo dokonca o niečo dôležitejšia (47 %), ako kúpa bytu (42 %), auta (47 %) či splácanie dlhov (42 %). Dokonca si každý druhý na tento účel pravidelne odkladá peniaze, čo je viac, ako v ostatných troch prípadoch.

Dovolenka je jedným z najčastejších cieľov, na ktoré si millennials pravidelne dopredu sporia. Pred samotným odchodom si pritom cestu naplánujú, hotel aj letenky riešia a platia spravidla vždy online. Na dovolenke sú ich pomocníkom rôzne cestovateľské mobilné aplikácie, takže ani počas nej sa nezriekajú svojich smartfónov“, hovorí Marek Šupa, CEO 365.

#travel#vacation

Sociálne siete sledujú nielen vtedy, keď si vyberajú miesta, kam vyrazia, ale hlavne počas dovolenky. Takmer všetci (93 %) na nich zdieľajú svoje aktuálne pocity, fotky, videá, alebo „stories“. Dokonca sedem z desiatich (73 %) postuje minimálne raz za deň. A najobľúbenejšie destinácie? K tým top patria podľa množstva označení #travel napríklad Londýn, Benátky, či New York. Nezáleží na tom, kde vo svete sa millennials práve nachádzajú, hashtagy #travel#vacation a ich ďalšie verzie na sociálnych sieťach lámu rekordy obľúbenosti.

Značky: