Výluky na trati, výčiny počasia, poruchy rušňov – to sú časté príčiny meškaní vlakov.

Mnohým takýmto udalostiam sa dá ťažko vopred zabrániť. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) však o nich chce cestujúcich včas informovať, preto spúšťa od júna novinku. O mimoriadnych udalostiach, ktoré ovplyvňujú prevádzku jej vlakov, bude 24 hodín denne a sedem dní v týždni informovať prostredníctvom sociálnej siete Twitter a prostredníctvom záložky Mimoriadnosti ZSSK na Facebooku.

ZSSK tvrdí, že nechce, aby cestujúci aj niekoľko hodín čakali vo vlaku na trati a nevedeli, čo sa deje. Až doteraz nemala spoločnosť na internete žiadne verejne dostupné miesto, kde by dostatočne pružne a 24 hodín denne informovala cestujúcich o mimoriadnych obmedzeniach v prevádzke. To sa od júna zmenilo.

Informácie na Twitteri zadávajú zamestnanci ZSSK, ktorí spolupracujú priamo s dispečermi. Na sledovanie aktuálnych informácií nie je potrebná registrácia na sociálnej sieti, stačí iba kliknúť na stránku. Môžu ich tak jednoducho využiť cestujúci vo vlakoch, na staniciach, ale aj tí, ktorí sa ešte len chystajú cestovať. Ak by informácia o mimoriadnosti nebola dostupná na Twitteri okamžite po jej vzniku, ZSSK prosí o ohľaduplnosť. Zistiť príčinu či odhadnúť čas obnovenia dopravy býva niekedy zložité.

Na Twitteri budú publikované stručné aktuality o udalostiach s najväčším vplyvom na prevádzku vlakov ZSSK. Cestujúcim, ktorí majú záujem o podrobnejšie informácie priamo o ich vlakovom spojení alebo prípojoch, odporúča spoločnosť kontaktovať vlakový personál alebo non-stop zákaznícku linku  – telefónne číslo 18 188, e-mail info@slovakrail.sk.

Zdroj: ZSSK

Značky: