Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Séria cyklopodujatí Škoda Bike Open Tour ukončila jubilejný desiaty ročník,  na ktorom si prišiel na svoje naozaj každý z takmer 3500 štartujúcich.

Od apríla do augusta sa stretávali nadšení horskí bajkeri a bajkerky na pretekoch po celom Slovensku, aby si zmerali svoje sily vo skvelej atmosfére. Všetky podujatia boli súčasťou Slovenského pohára XCM a prilákali profi aj hobby cyklistov, rodiny s deťmi, mládežníkov, seniorov, ale aj jazdcov na e-bajkoch. Už tradičnou súčasťou bol zelený prístup, kedy plasty nahradili prírodné materiály. Jazdci ocenili v zázemí pripravené sprchy, cykloumývarne či servisnú podporu, vďaka ktorým zažili komfort ozajstných profesionálnych pretekov.

Škoda Bike Open Tour patrí k podujatiam, ktoré si pod svoje krídla na Slovensku či vo svete zobrala spoločnosť Škoda. Tá ma cyklistiku jendoducho v DNA, keďže jej zakladatelia, Václav Laurin a Václav Klement začínali v roku 1895 ako výrobcovia bicyklov. Dnes značka nadväzuje na svoju históriu a podporuje svetové cyklistické podujatia ako sú Tour de France či Vuelta. Medzi tie domáce okrem Škoda Bike Open Tour OPEN TOUR patria aj najväčšie preteky cestnej cyklistiky Okolo Slovenska, L´Etape by Tour de France Slovakia a už tradičná Detská tour Petra Sagana, ktorá podporuje mladé cyklistické talenty.

Šesť podujatí po celom Slovensku

Horská cyklistika si nachádza svojich fanúšikov čoraz častejšie aj na Slovensku. Škoda Bike Open Tour preto priniesla už desiaty ročník série pretekov, na ktorých sú vítaní naozaj všetci horskí bajkeri. Séria odštartovala 24. apríla po trojročnej prestávke v obľúbenom Svätom Jure, nasledovali 20. mája Rajecké Teplice, 10. júna Slovenský raj, pokračovali 24. júna Topoľčianky, 15. júla Levoča a sériu uzavreli 12. augusta preteky vo Svite. Všetky kolá boli aj súčasťou Slovenského pohára XCM. Okrem skvelých tratí a výhľadov bola pre účastníkov pretekov pripravená aj súťaž, v ktorej mohli vyhrať elektrodovolenku na Slovensku s modelom Enyaq. Výherca bol vyžrebovaný počas posledného kole vo Svite a vybral si halloweensky pobyt v hoteli Grand Vígľaš.

„Počet štartujúcich aj tento rok narástol, stúpajúca popularita cyklistiky na Slovensku sa tak potvrdzuje. Škoda je hrdým partnerom všetkých cyklistov a som rád, že sme popri iných podujatiach priniesli aj 10. ročník ŠBOT a slávnostne tak uzavreli dekádu existencie najprestížnejších pretekov horských cyklistov na Slovensku. Už teraz sa tešíme na budúcoročné pokračovanie, ktoré opäť prinesie dych berúce trate, profesionálnu organizáciu, výbornú atmosféru a dôraz na zelený prístup,“ uviedol Roman Rajtár, vedúci marketingu Škoda Auto Slovensko.

Šesť pretekov série po celom Slovensku

Prvé kolo série odštartovalo v nádhernom prostredí malokarpatského mestečka Svätý Jur a nadviazalo na tradíciu pretekov horských cyklistov v tomto meste. Na štart sa postavilo takmer 620 pretekárov, ktorí si užili jazdu Malými Karpatmi.  Rajecká dolina a Lúčanská Malá Fatra priniesli nielen výhľady, ale aj výzvy v teréne. Medzi takmer 670 pretekármi na štarte nechýbal Juraj Sagan či bývalý jazdec World Tour tímu Michael Kolář. Slovenský raj privítal na štarte v Hrabušiciach viac ako 500 účastníkov. Pre rodiny s deťmi tu boli pripravené dve trate, na ktorých si mohli svoje zručnosti vyskúšať tí najmenší pretekári na odrážadlách a väčšie deti na bicykloch v sprievode rodičov. Tajomné Tribečské vrchy priniesli špeciálnu horskú prémiu, v ktorej pretekárka a pretekár s najlepším časom na úseku štart – hrad Hrušov získali po prechode cieľom ocenenie Kráľ a Kráľovná hradu Hrušov. Do súťaže o ňu sa mohlo zapojiť viac ako 550 bajkerov, ktorí sa postavili na štart. Na štarte v Levočských vrchoch sa stretlo takmer 500 pretekárov a pretekárok a posledné kolo prebehlo okolo Svitu. Zúčastnilo sa na ňom viac ako 600 bajkerov a tí zdatnejší si mohli po prvýkrát vychutnať aj stúpanie do sedla Tabličky, ktoré pribudlo v itinerári pretekov. 

Návštevníci aj pretekári si už zvykli na zelený prístup organizátorov počas celej série. Plasty nahradili na každých pretekoch prírodné materiály, textilné štartovacie vaky či letáky vytlačené na recyklovanom papier sú už neoddeliteľnou súčasťou pretekov. Organizátori sa starajú aj o dôsledné čistenie tratí po pretekoch, ale aj o triedenie odpadu na podujatiach. Každý rok sa tak pracuje na tom, aby bola uhlíková stopa pretekov čo najnižšia.

Zelený prístup ako samozrejmosť

Návštevníci aj pretekári si už zvykli na zelený prístup organizátorov počas celej série. Plasty nahradili na každých pretekoch prírodné materiály, textilné štartovacie vaky či letáky vytlačené na recyklovanom papier sú už neoddeliteľnou súčasťou pretekov. Organizátori sa starajú aj o dôsledné čistenie tratí po pretekoch, ale aj o triedenie odpadu na podujatiach. Každý rok sa tak pracuje na tom, aby bola uhlíková stopa pretekov čo najnižšia.

Značky: