Až dve tretiny Slovákov, aktívnych na internete, sledujú denné spravodajstvo na počítači a v televízii. Hneď na treťom mieste je smartphone, ktorý sa zároveň dlhodobo posilňuje. Tieto a ďalšie výsledky priniesla štúdia Spravodajstvo a spravodajské servery 2015, ktorú realizovala spoločnosť Nielsen Admosphere Slovakia na reprezentatívnej vzorke slovenskej internetovej populácie staršej ako 15 rokov.
Z pohľadu spravodajských zdrojov na Slovensku jednoznačne vedú počítač (resp. notebook) a televízia. Denne ju využívajú dve tretiny ľudí. Významný (a dokonca čím ďalej významnejší) je však aj smartphone, na ktorom denne sleduje správy 44 % internetových užívateľov. „Z medziročného porovnania je zrejmé, že časť internetových užívateľov sa pri sledovaní spravodajstva veľmi pravdepodobne presunula z klasického počítača na mobilné zariadenia, ako je smartphone alebo tablet“, komentuje výsledky štúdie Marek Zámečník, zástupca riaditeľa Nielsen Admosphere Slovakia.
Rozhlas, ako štvrtý najbežnejší zdroj, kvôli správam denne počúva 42 % ľudí. Na tablete číta každý deň správy necelá pätina ľudí, pričom toto zariadenie sa medziročne kontinuálne posilňuje. O niečo nižšie číslo v porovnaní so smartphonom je odrazom toho, že užívatelia často tieto prístroje buď nevlastnia, alebo v nich nemajú dostupné internetové pripojenie. Pri tlači, ktorú denne číta takmer rovnaký počet ľudí ako správy na tablete, tak pozorujeme väčší podiel tých, ktorí ju ako zdroj spravodajstva využívajú aspoň občas.