Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Kým v roku 2017 navštívil internetový obchod Hej.sk prostredníctvom mobilu každý tretí zákazník, vlani tak urobilo už vyše 40 % nakupujúcich. Masívny nárast majiteľov inteligentných telefónov z roka na rok mení nákupné správanie spotrebiteľov. V počte nákupov cez mobil dokonca Slováci predbiehajú aj Čechov.

Inteligentný telefón vlastnia až dve tretiny Slovákov a tento počet stále rastie. Priamoúmerne s ním pribúdajú aj zákazníci nakupujúci pomocou mobilov. ,,Hej.sk navštívilo v roku 2017 prostredníctvom smartfónu viac ako 30 % zákazníkov. V roku 2018 ich počet narástol o ďalších takmer 10 %,“ opisuje riaditeľka marketingu Hej.sk, Andrea Jankovcová. Stúpajúci trend je podľa Jankovcovej badateľný niekoľko rokov a čísla stále narastajú. ,,V období Vianoc tvoril počet zákazníkov využívajúcich na nákup mobilný telefón takmer 50 % celkového počtu návštevníkov. Z toho vyplýva, že každý druhý vianočný darček z Hej.sk bol nakúpený cez mobil,“ prezrádza riaditeľka marketingu Hej.sk.

Cez inteligentný telefón nakupujú Slováci predovšetkým malé domáce spotrebiče, ale objednávajú tiež chovateľské potreby či príslušenstvo k spotrebičom.

V nákupoch vedú majitelia iPhonov

Zatiaľ čo podiel spotrebiteľov nakupujúcich cez mobil rastie, klesá počet zákazníkov využívajúcich tablety. ,,Štatistiky nasvedčujú tomu, že smartfóny vytláčajú tablety a až šesťkrát viac zákazníkov využíva pri nákupe mobilný telefón,“ dodáva Jankovcová z Hej.sk.

Hoci štatistiky ukazujú, že na Slovensku je prevaha používateľov mobilných zariadení s operačným systémom Android, k nakupovaniu cez internet sa uchyľujú najmä užívatelia zariadení so systémom iOS. Príkladom je aj rok 2018, kedy takmer 20 percent zákazníkov Hej.sk nakúpilo prostredníctvom iPhonu.

Slováci predbiehajú Čechov

Rast počtu nákupov cez smartfóny eviduje aj český e-shop Kasa.cz. Napriek nárastu však čísla ukazujú, že cez mobil nakupuje stále menej Čechov než Slovákov. Kým na Hej.sk nakupuje inteligentným telefónom už pomaly každý druhý zákazník, v Čechách je to stále len každý tretí. Vlani totiž na Kasa.cz nakúpilo 31 % zákazníkov cez mobil, čo je o približne 4 % viac ako v roku 2017.

Značky: