Najlepším terénnym vozidlom je služobné auto, vtipkujú Slováci. No i keď ide len o vtip, je na ňom aj kúsok pravdy.
Vaši ľudia nemusia uniformitu vnímať ako benefit
Služobné auto aj na súkromné účely je jedným z najčastejších zamestnaneckých benefitov, na ktoré lákajú noví zamestnávatelia manažérov do svojej firmy.
Najčastejším scenárom je pritom takzvané pravidlo rovnosti, ktoré zamestnávateľ presadzuje aj pri firemných autách. „Nie je výnimkou, že firma do svojho vozového parku nakúpi napríklad dvadsať bielych „octávii“, čo sú dlhodobo najobľúbenejšie vozidlá v slovenských podnikoch,“ vraví obchodný riaditeľ.
Zároveň však upozorňuje, že zamestnanci túto uniformitu nemusia vnímať ako firemný benefit, ale skôr ako politiku a identitu spoločnosti. „Pri nákupe viacerých rovnakých vozidiel síce firma môže získať od dodávateľa množstevnú zľavu, no v konečnom dôsledku na tomto obchode neušetrí,“ tvrdí Michal Duška.
Arval Slovakia: ak má zamestnanec osobný vzťah k autu, vráti ho v lepšej kondícií
Skúsenosti Arval Slovakia naznačujú, že ak firma v rámci automobilovej politiky dovolí zamestnancom vybrať si a nakonfigurovať ľubovoľné auto v stanovenom limite, tí si vyberú auto, ktoré sa im páči, vytvoria si k vozidlu silnejšiu väzbu a prirodzene sa oň viac starajú. „V praxi to znamená menej poistných udalostí a servisných zásahov, ale aj vrátenie auta v lepšej kondícii, čo firmu stojí menej peňazí. Nakonfigurovanie ľubovoľného vozidla pre zamestnancov odporúčame našim klientom aj v rámci našej ponuky služieb,“ dodáva Michal Duška.
Autá meníme raz za tri až štyri roky
V prospech operatívneho lízingu ďalej hovorí aj to, že firma jazdí prakticky stále na nových vozidlách. Vozový park totiž obmieňa podľa dĺžky trvania zmluvy s dodávateľom, najčastejšie v rozmedzí 36 až 48 mesiacov. Takéto vozidlá reprezentujú firmu, predstavujú nižšie bezpečnostné riziko a pýtajú si nižšie náklady spojené so starostlivosťou a servisom auta.
Viac informácií nájdete na www.arval.sk