Nintendo Switch je super, ale malé úložisko môže byť problémom. Aj pre herných vývojárov.
Podľa Wall Street Journal, Nintendo posúva uvedenie 64GB kariet na hry z roku 2018 na rok 2019. Nejedná sa o pamäťové karty, ktoré si používatelia inštalujú do zariadenia na rozšírenie úložného priestoru, ale o karty, na ktorých sa distribuujú hry do obchodov a koncovým zákazníkom.
V súčasnosti Nintendo herným vývojárom a vydavateľom poskytuje karty s maximálnou kapacitou 32GB. Ukázalo sa, že pre mnohých sú takto malé karty problémom – viacero hier tretích strán, ako napríklad LA Noire alebo NBA 2K18, si vyžadujú stiahnutie dodatočných dát z internetu (14GB – 20GB), aby vôbec fungovali. A to vytvára ďalší problém pre koncového používateľa – Switch má zabudovanú pamäť len 32GB, takže sa veľmi rýchlo zaplní a ste donútení dokúpiť si SD kartu.
Vývojári sú zvyknutí robiť obrovské hry pre PC a konzoly, ktoré dnes bežne zaberajú 50 a viac GB na pevnom disku. Napriek kompresii a optimalizácii je pre nich problém takéto hry okresať, aby sa zmestili na malé karty. Navyše Nintendo si účtuje za vydanie hry na karte s vyššou kapacitou viac peňazí – preto niektorí vývojári zvolia radšej 16GB kartu a zvyšok si musí používateľ stiahnuť z internetu. To je samozrejme neatraktívne pre hráčov, hlavne z dôvodu, že hra zakúpená v obchode je bez pripojenia k internetu a dlhého sťahovania nehrateľná, a zároveň je ohrozená, že po vypnutí online služieb pre Switch bude absolútne nepoužiteľná.
Nintendo plánuje uviesť karty s vyššou kapacitou pre vývojárov až niekedy v roku 2019. Predpokladáme, že niekedy v tom čase uvedie na trh aj novú verziu Switchu, s podstatne väčším úložným priestorom a lepším dielenským spracovaním.
Zdroj: Kotaku, Wall Street Journal
Recenzia Nintendo Switch: Prvá herná konzola, ktorá kombinuje mobilné hranie aj konzolu do obývačky