Pilotný projekt crossplatformového merania televízií a video obsahu bude pre združenie ATO (Asociace televizních organizací) v Českej republike realizovať agentúra TNS AISA. Do tendra sa celkovo prihlásilo päť agentúr, medzi inými aj GfK alebo Nielsen.
V rámci pilotného projektu využije agentúra TNS AISA „tagging“ technológiu agentúry comScore a technológiu merania sledovanosti televízií prostredníctvom virtuálnych peoplemetrov agentúry Kantar Media, ktorá meria video obsah sledovaný cez tablety, mobilné zariadenia, osobné počítače a notebooky. Agentúra TNS AISA bude zodpovedná za regrutáciu panelu, jeho správu, spracovanie a dodanie dát.
„Sme radi, že pilotný projekt bude realizovať agentúra TNS AISA, pretože jej ponuka najlepšie vyhovela nášmu zadaniu a jej riešenie najlepšie uspokojí potreby nášho trhu“, vyhlásila Vlasta Roskotová, Managing Director združenia ATO. „Meranie video obsahu na všetkých obrazovkách a cez všetky digitálne zariadenia predstavuje budúcnosť pre televízne vysielanie v Českej republike. Tešíme sa, že nám tento pilotný projekt nastaví ďalšie parametre pre výberové konanie nového providera, ktorý bude meranie sledovanosti realizovať od roku 2018.“
Richard Asquith, globálny riaditeľ pre Audience Intelligence agentúry Kantar Media, to okomentoval: „Teší nás, že budeme participovať na digitálnom meraní v Českej republike. Výdavky na reklamu v televízii a vo video formátoch sú čoraz vyššie, preto vzniká aj čoraz väčšia potreba dodávať inovatívne riešenia v oblasti merania tv obsahu cez rôzne digitálne zariadenia. Spolu s agentúrou comScore sa tešíme, že víziu ATO premeníme v realitu.“
Stuart Wilkinson, Head of Industry Relations, z agentúry comScore dodal: „Tento dôležitý pilotný projekt nám pomôže získať dôveru na českom trhu, lebo je dôkazom toho, že technológie digitálnych meraní agentúry comScore boli vyvinuté spolu s a pre komunitu vysielateľov. Takýmto spôsobom môžeme naštartovať spoluprácu s agentúrou Kantar aj v ostatných európskych krajinách.“
Toto vyhlásenie nadväzuje na oznámenie o strategickej aliancii medzi agentúrami comScore a Kantar zo začiatku minulého roka, ktorou sa agentúry zaviazali poskytovať zadávateľom a vysielateľom rýchlejšie a modernejšie riešenia v oblasti crossmediálneho merania.
Kantar Media realizuje meranie sledovanosti televízií vo viac ako 55 krajinách. Naposledy obnovila či podpísala agentúra Kantar Media novú zmluvu o meraní TV sledovanosti aj v Holandsku, Rumunsku a v Dánsku.