Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Vynikajúci úspech pre nový Citroën Berlingo Van.

V rámci autosalónu úžitkových vozidiel v Hannoveri získal cenu International Van Of The Year 2019 (Medzinárodný van roka 2019. Berlingo, ktoré má od roku 1997 na svojom konte viac ako 1,5 milióna predaných kusov, získalo túto cenu už druhý raz. Tretia generácia modelu Berlingo bola ocenená za významný pokrok v oblastiach ako komfort a technológie bez toho, aby utrpelo praktické využitie.

Berlingo zostáva verné svojmu sloganu Inspired by Pro, ktorým sa riadia úžitkové vozidlá značky Citroën. Nové Berlingo adaptovalo tento slogan na potreby firemnej klientely. Prejavilo sa to napríklad aj v dvoch veľkostiach karosérie (M a XL) ako aj v prínose v oblastiach ako komfort a bezpečnosť, kde sa k slovu dostalo 20 asistenčných technológií a 4 technológie konektivity. Nový Citroën Berlingo, víťaz prestížnej ankety, sa už dá objednávať a k predajcom sa dostane v poslednom štvrťroku 2018.

„Značka Citroën je hrdá na to, že aj s aktuálnym modelom Berlingo sa jej podarilo opäť získať prestížne ocenenie International Van Of The Year 2019. Ocenenie vnímame ako dôkaz toho, že tretia generácia modelu Berlingo urobila obrovský pokrok v oblasti svojich schopností a podčiarkuje postavenie značky Citroën v segmente dodávkových vozidiel. Úspech zvýrazňuje úspešný historický prínos značky v segmente úžitkových vozidiel, ktorý sa tiahne od úžitkových modelov 2CV či H v minulosti, až po aktuálne modely Jumpy alebo Berlingo. Moderné úžitkové vozidlo vhodné na široké použitie verné sloganu Inspired By Pro.

Ako najpredávanejšie ľahké úžitkové vozidlo značky Citroën podporil rast značky v sektore úžitkových vozidiel. Predaje ľahkých úžitkových vozidiel značky Citroën za prvý polrok 2018 narástli o 10,6 %, pričom značka rástla dvakrát rýchlejšie ako trh. – LINDA JACKSON, výkoná riaditeľka značky Citroën. 

  1. NOVÝ Citroën BERLINGO VAN: ZVOLENÝ ZA INTERNATIONAL VAN OF THE YEAR 2019

V rámci otvorenia 67. ročníka autosalónu úžitkových vozidiel v Hannoveri bol nový Citroën Berlingo ovenčený prestížnym titulom International Van Of The Year 2019. Tretiu generáciu ocenila porota zložená z 25 novinárov
a nezávislých autorov zameraných na úžitkové vozidlá. Okrem vylepšenia základných vlastností ako vnútorný objem
a účelnosť je nové Berlingo atraktívne aj moderným dizajnom, zvýšeným komfortom, technológiami a mnohými prvkami známymi z osobných vozidiel. Podľa predsedu poroty ankety IVOTY, ktorým je Jarlath Sweeney, sa vozidlu podarilo opäť úplne prestaviť doteraz platné štandardy tohto segmentu.

Treba pripomenúť, že značka Citroën túto vyhľadávanú cenu vyhrala už piaty raz v histórii, pričom pre model Berlingo je to už druhé víťazstvo. Ostatné víťazstvo sa datuje do roku 1997, keď sa predstavila prvá generácia. Ďalšími úspešnými modelmi francúzskej značky boli Citroën Nemo (v roku 2009), Citroën Jumpy (v roku 2008) a Citroën Jumper (v roku 1994).

  1. NOVÝ Citroën BERLINGO VAN: IKONICKÝ A KĽÚČOVÝ HRÁČ SEGMENTU

Nový Citroën Berlingo Van sa dostane do predaja v poslednej štvrtine roka 2018. Vychádzajúc z bohatej histórie spojenej s tým, že ide o kľúčového hráča segmentu, Berlingo bolo vždy inovatívnym vozidlom. Od začiatku predaja
v roku 1996 sa po celom svete vyrobilo už viac ako 1,5 milióna kusov týchto vozidiel.

Berlingo ako dôležitý model nikdy nestarlo a jeho predaje sa každoročne zvyšovali, čo je v rámci automobilového trhu výnimočný fenomén. Ešte aj v roku 2017 si vozidlo vo Francúzsku pripísalo s viac ako 27 000 registráciami rekordný rok, pretože predaje medziročne narástli o 4 %.

Za prvý polrok tohto roka si Berlingo pripísalo už viac ako 40 900 predaných kusov, čo predstavuje medziročný nárast
o 12 %. Obchodný úspech sa prejavuje aj aktuálne druhou priečkou v predajoch na európskom trhu. Darí sa mu najmä
v doručovateľskom segmente, v ktorom je značka Citroën historicky veľmi silná. Veď na trh priniesla také ikonické modely ako boli 2CV či C15.

Za prvých šesť mesiacov tohto roka malo každé štvrté ľahké úžitkové vozidlo predané Európe značku Citroën,
to znamená 110 986 zaregistrovaných vozidiel. Medzi ľahkými úžitkovými vozidlami si značka Citroën pripísala rast
o 10,6 %, čiže rástla dvojnásobnou rýchlosťou ako trh (+ 4,9 %). Značka zvýšila svoj trhový podiel v Európe o 0,5 bodu na 9,9 %. Citroën sa posunul aj v európskom hodnotení značiek, kde sa dostal do Top 5. Vo Francúzsku to predstavuje nárast o 1,3 bodu, čo znamená trhový podiel 16,2 %.

  1. NOVÝ Citroën BERLINGO VAN: VÝRAZNÝ GENERAČNÝ SKOK

Značka Citroën v priebehu ostatných dvoch rokov kompletne vynovila svoj modelový rad, pričom táto tretia generácia úžitkového vozidla predstavuje výrazný generačný skok v oblastiach ako dizajn, komfort a technológie, čo mu pomôže
v pokračovaní nastolenej cesty za úspechom.

Nový model Citroën Berlingo Van sa vyznačuje prvkami ako:

  • Nové tvary sú spolu s čelným sklom posunutým vpred, pričom aj celá predná časť je kratšia a vyššia. Podarilo sa to dosiahnuť použitím platformy EMP2, ktorá umožňuje kratší predný previs,
  • Predná maska v duchu dizajnového jazyka značky Citroën so svetlami v dvoch rovinách ako aj možnosti individuálnych úprav okolo hmloviek umiestnených v rohoch,
  • Útulný interiér v duchu značky Citroën so vzdušnou palubnou doskou a s viacerými verziami spracovania,
  • Dve veľkosti M a XL s dĺžkou 4,40 m a 4,75 m a s dvoma rázvormi,
  • 8 farieb karosérie: zelená Aqua Green, biela Ice White, modrá Deep Blue, sivá Steel Grey, sivá Platinum Grey, čierna Onyx Black, červená Ardent Red, piesková Sand.
  • Platforma EMP2 s upravenou prednou časťou, ktorá zvyšuje ovládateľnosť (elektrický posilňovač riadenia, menší polomer otáčania), znižuje hmotnosť a umožňuje použitie najnovších asistenčných prvkov. Zadná časť bola prepracovaná pre čo najvyššie zaťaženie a pre zachovanie šírky medzi vnútornými blatníkmi,
  • 19 asistenčných systémov vrátane head-up displeja, adaptívneho tempomatu, elektrickej ručnej brzdy, parkovacej kamery/systému Top Rear Vision, systému Grip Control s asistentom pri zjazde z kopca Hill Assist Descent či kontroly stability prívesu,
  • 4 technológie konektivity vrátane CITROËN Connect Nav či bezdrôtového indukčného nabíjania telefónov,
  • Nastavenie jazdných vlastností a podvozka, ktoré využívajú najlepšie skúsenosti značky Citroën v oblasti komfortu,
  • Možnosť naložiť dve europalety a užitočná hmotnosť až 1 000 kg,
  • Výkonné a účinné naftové motory: BlueHDi 130 S&S BVM6 alebo EAT8, BlueHDi 75 BVM, BlueHDi 100 S&S BVM
  • Možnosť pohonu 4 × 4 od úpravcu Dangel, čo zlepšuje priechodnosť (s motorom BlueHDi 130 S&S BVM6)

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.