NVIDIA oznámila zlepšenú verziu svojej technológie DLSS 3.

NVIDIA oznámila na veľtrhu Gamescom 2023 zlepšenú verziu technológie DLSS 3. Najnovšia verzia neurónovej siete poháňanej umelou inteligenciou, NVIDIA DLSS 3.5, prináša novú funkciu s názvom Ray Reconstruction. Tá zlepšuje kvalitu ray tracingu na všetkých grafických procesoroch GeForce RTX tým, že nahrádza doteraz manuálne kalibrované denoisery novou sieťou umelej inteligencie, ktorá je vycvičená na superpočítačoch NVIDIA. Výsledkom je kvalitnejšie generovanie pixelov medzi vzorkovanými lúčmi.

V praxi to znamená, že hry, ktoré podporujú technológiu DLSS 3.5, prinášajú ešte viac výkonu a kvalitnejšie vizuály v porovnaní s predchádzajúcimi generáciami tejto technológie. Zo strany vývojárov je potrebné, aby podporu pre DLSS 3.5 zabudovali priamo do hier. Môžu na to využiť nový nástroj Streamline SDK, ktorý bude už čoskoro k dispozícii.

Prvé hry s DLSS 3.5

NVIDIA na Gamescome oznámila, že NVIDIA DLSS 3.5 bude k dispozícii v hrách:

  • Alan Wake 2 – vychádza 27. októbra s DLSS 3.5, plným ray tracingom a technológiou NVIDIA Reflex.
  • Cyberpunk 2077 a Cyberpunk 2077: Phantom Liberty – DLC vychádza v septembri tohto roka a ponúkne DLSS 3.5, full ray tracing a Reflex
  • Portál s RTX dostane na jeseň DLSS 3.5

DLSS 3.5 sa objaví aj v službe GeForce NOW s hrami Alan Wake 2, Cyberpunk 2077: Phantom Liberty, ktoré budú v deň vydania dostupné aj v cloudovej službe. To sa bude týkať aj aktualizácie prinášajúcej DLSS 3.5 pre Portal RTX.

NVIDIA tvrdí, že „osvetlenie s plným ray tracingom v reálnom čase bolo hlavným míľnikom na našej ceste k fotorealistickej grafike v hrách a tieto ciele sme splnili v režime RT Overdrive do Cyberpunk 2077, Minecraft s RTX a Portal s RTX. S pridaním Ray Reconstruction v NVIDIA DLSS 3.5 pomáha umelá inteligencia vývojárom dosiahnuť ešte vyššiu kvalitu obrazu ako doteraz a vylepšiť tak svety, ktoré vytvárajú“.

Využitie nájde nielen v hrách

DLSS 3.5 nájde využitie aj v aplikáciách na tvorbu 3D obsahu. Kreatívne aplikácie s renderermi, ktoré podporujú ray tracing, sa stretávajú so širokou škálou obsahu, s ktorým si tradičné denoisery nevedia poradiť. Vyžadujú totiž manuálne ladenie pre každú scénu. To má za následok nižšiu kvalitu náhľadov. S DLSS 3.5 rozpozná neurónová sieť založená na umelej inteligencii celý rad scén a pomôže vykresliť oveľa vernejší náhľad bez potreby zdĺhavého renderovania. Ray reconstruction bude súčasťou nadchádzajúcich verzií D5 Render, Chaos Vantage a NVIDIA Omniverse.

Ďalšie detaily o DLSS 3.5 si môžete prečítať priamo na webe NVIDIA.com.

Zdroj: NVIDIA

Prečítajte si aj:

Roman Kadlec

Roman Kadlec
Špecializujem sa na Apple, ASUS, Garmin, smart hodinky, robotické vysávače a herné zariadenia. Nájdete ma na sociálnych sieťach @roman_fitit

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.