Pri operatívnom lízingu šetria podnikatelia náklady na zriadenie vozového parku, no odpadajú im aj starosti so servisom vozidiel.

„Malé firmy si nemôžu dovoliť zamestnať človeka, ktorý by sa staral výhradne o firemný vozový park,“ tvrdí Michal Duška, obchodný riaditeľ Arval Slovakia. Poukazuje tak na jeden z najčastejších dôvodov, prečo sa majitelia malých firiem rozhodnú pre služby operatívneho lízingu. Ten firmu odbremení od množstva úkonov, ale aj skrytých poplatkov spojených s prevádzkou vozidla. Správa vozového parku je totiž v réžii spoločnosti, ktorá operatívny lízing poskytuje.„Firma u nás platí za komplexnú službu. Tá v sebe zahŕňa obstaranie vozidla a celkový servis od nákupu diaľničných známok či výberu pneumatík, cez pravidelné servisné prehliadky vozidiel až po riešenie poistných udalostí a akútnych situácií na ceste,“ tvrdí Michal Duška. Podnikatelia si túto službu zároveň môžu uplatniť v účtovných nákladoch. Len na upresnenie – pri malých firmách tvorí vozový park do 10 vozidiel a pri stredne veľkých firmách 10 až 50 automobilov.

Auto už od 150 eur mesačne

„Stretávame sa s predsudkom, že operatívny lízing je drahá záležitosť. No nie je to pravda,“ tvrdí Michal Duška z Arvalu. Majitelia firiem si totiž pri operatívnom lízingu nastavujú mesačnú platbu aj podľa výberu služieb, ktoré pri správe vozidla práve potrebujú. Pri aute nižšej kategórie sa tak mesačný poplatok začína už na úrovni 150 eur.

Podľa Michala Dušku je zároveň veľkou výhodou pre klienta aj to, že auto nevlastní: „Klient hradí len rozdiel medzi nákupnou a zostatkovou cenou a nemusí platiť amortizáciu. A samozrejme, po ukončení lízingu vozidlo vráti a za rovnakú splátku si môže zobrať nové.“

Firme takto odpadáva starosť o vstupný kapitál na nákup vozidiel a zároveň i riziká súvisiace so servisom, údržbou, opravami, poistením, náhradnými vozidlami či pracovným zaťažením, na ktoré zamestnáva ďalšie pracovné sily, prípadne oberajú o čas priamo majiteľa firmy.

Operatívny lízing inovuje

Pár rokov rokov dozadu bol operatívny lízing u nás ešte službou, ktorú využívali spravidla veľké nadnárodné firmy. No služby efektívneho manažmentu vozového parku vyhľadáva v posledných rokov stále viac malých a stredne veľkých podnikov „Naša spoločnosť vstúpila na slovenský trh ešte v roku 2004. V tom čase sme mali v správe vyše 354 vozidiel. Dnes tento ich počet narástol na 7 400 financovaných vozidiel,“ opisuje Michal Duška z Arval Slovakia, spoločnosti, ktorá sa zaradila u nás medzi lídrov v tomto odbore.

Aktuálne poskytuje služby vyše 510 spoločnostiam, z čoho asi 55 je z kategórie veľkých podnikov a zvyšok z kategórie malých a stredne veľkých firiem. „Klientom zabezpečujeme komplexnú správu vozového parku, jeho analýzu a tiež odborné poradenstvo,“ uzatvára Michal Duška.

Viac informácií nájdete na www.arval.sk

Značky: