Telekomunikačný operátor O2 predstavil hneď v úvode roka významné zmeny vo svojom produktovom portfóliu.
Nové O2 Paušály predstavené koncom januára priniesli pre zákazníkov Netflix v cene paušálu či inovatívnu službu Cashback. Rovnako však operátor pridal pre zákazníkov možnosť výkupu nepotrebných zariadení či nástroje na lepšiu správu dát. Z pohľadu dosiahnutých výsledkov vykázala skupina O2, ktorú tvoria spoločnosti O2 Slovakia a O2 Business Services, výnosy vo výške 83 mil. eur a koncom marca evidovala 2,35 mil. aktívnych SIM kariet.
„V prvom štvrťroku sme sa v O2 sústredili najmä na zjednodušenie a zatraktívnenie nášho produktového portfólia v podobe troch taríf nového O2 Paušálu. Vďaka spolupráci so spoločnosťou Netflix sme jediným mobilným operátorom na Slovensku, ktorého zákazníci môžu získať najväčšiu streamingovú službu už v cene paušálu. Rovnako si však môžu vybrať aj to najlepšie z domáceho obsahu vďaka spolupráci s Voyo, alebo ktorúkoľvek ďalšiu prémiovú službu z existujúcej ponuky,“ uviedol Igor Tóth, generálny riaditeľ O2.
Ako ďalej pokračoval: „O2 vykazuje stabilný rast aj na strane finančných ukazovateľov. Avizovaný rast nákladov spôsobený infláciou a zvyšovaním cien všetkých vstupov vrátane cien energií bol v prvom štvrťroku úmerne vykompenzovaný nárastom výnosov. K tomu prispeli nielen opatrenia prijaté v minulom roku, ale aj medziročný nárast zákazníckej bázy.“
Zmeny v produktovom portfóliu
Nové O2 Paušály, ktoré O2 predstavilo koncom januára, prinášajú zákazníkom nové možnosti v oblasti obsahu a zábavy či inovatívnosti ponúkaných služieb. Okrem najväčšej novinky – Netflixu, ktorý zákazníci môžu získať už v cene paušálu, prinieslo O2 na trh aj službu Cashback, alebo zvýhodnenie kúpy nového zariadenia aj výkupom toho predchádzajúceho. V rámci príchodu tretej generácie O2 Paušálov dochádza aj k postupnému prechodu zákazníkov na nové programy. Na nové portfólio O2 Paušálov postupne automaticky prejdú zákazníci programov O2 SMART Paušál, O2 Dáta a pôvodných O2 Paušálov.
Siete
O2 ročne investuje do rozvoja sietí desiatky miliónov eur. Len v minulom roku to bolo viac ako 50 mil. eur a v nasledujúcich rokoch, ktoré sú spojené s výmenou celej rádiovej siete a budovaním novej 5G infraštruktúry, nebude O2 v týchto investíciách poľavovať.
V polovici marca pokrývalo O2 vlastnou 5G sieťou vyše 38% ľudí na Slovensku. Rýchla 4G LTE sieť bola dostupná pre vyše 97% a 2G pre 99,7% ľudí. Služba bezdrôtového vysokorýchlostného domáceho internetu od O2, fungujúca na frekvenciách 3,5 a 3,7 GHz, bola dostupná už pre vyše 75% ľudí v jej pokrytí.
ESG aktivity
Férová Nadácia O2 a Nadácia Markíza spojili svoje sily v spoločnej aktivite – Druhá šanca pre mobil, ktorá počas vianočného obdobia pomáhala tým, ktorí to najviac potrebovali. Obe nadácie spolu s O2 vyzbierali do konca januára tohto roka stovky nepotrebných telefónov a prostredníctvom darcovskej platformy Ďakujeme.sk podporili vyše 100 rodín a splnili 113 detských vianočných želaní.
O2 od 31. januára odštartovalo pre zákazníkov vlastný výkup nepotrebných zariadení. Stačí, ak do ktorejkoľvek O2 predajne prinesú svoj nepoužívaný smartfón, kde sa následne ocení a pre zákazníka sa vygeneruje poukážka na nákup nového zariadenia alebo príslušenstva. Zákazníka takýto výkup navyše odbremeňuje od predaja cez inzertné portály.
Prehľad prevádzkových ukazovateľov
Počet aktívnych SIM kariet sa v prvom štvrťroku 2023 medziročne zvýšil o 3% na 2,35 mil. Počet zákazníkov s pravidelnou mesačnou platbou tvoril 1,6 mil., z ktorých bolo 521 tis. M2M SIM kariet.
Konsolidované výsledky skupiny O2 SK | Q1/2023 | Q1/2022 | Zmena |
Výnosy (v mil. eur) | 83 | 74 | 12,2% |
Aktívne SIM karty (v tis.)* | 2 352 | 2 278 | 3,2% |
* Údaje už zohľadňujú vyčlenenie sieťovej infraštruktúry do samostatnej spoločnosti v roku 2022, ktorej výsledky sa do skupinových čísel nezapočítavajú.