- Prvé miesta dokazujú odhodlanie a zanietenosť zamestnancov ZSSK v ekologickej forme dopravy
- Národný dopravca sa drží na popredných miestach medzi zamestnávateľmi aj tento rok
- Zamestnanci Železničnej spoločnosti ušetrili cez 31-tisíc kíl CO2 pri najazdených 173-tisíc km
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) sa chce podeliť so skvelými výsledkami, ktoré jej zamestnanci dosiahli v rámci národnej kampane „Do práce na bicykli“. Ako spoločnosť s dlhodobým záväzkom k udržateľnej doprave, ZSSK opäť potvrdila svoje odhodlanie podporovať ekologické riešenia nielen vo svojej činnosti, ale aj v každodennom živote svojich zamestnancov.
„Kolegom, ktorí sa zapojili do národnej kampane Do práce na bicykli, patrí veľká vďaka za ich aktívnu účasť. Spolu sme ušetrili viac ako 31-tisíc kilogramov CO2 pri najazdení cez 173-tisíc kilometrov. Zamestnanci Železničnej spoločnosti ukázali, že podpora ekologických riešení je pre nich dôležitá nielen v práci, ale aj v osobnom živote. Vynikajúce umiestnenie našej spoločnosti je dôkazom, že ako víťaz ankety Najzamestnávateľ za rok 2023 máme skutočne odhodlaných a ekologicky zmýšľajúcich ľudí v radoch národného dopravcu,“ uviedol Peter Helexa, generálny riaditeľ Železničnej spoločnosti Slovensko.
Vďaka angažovanosti a nadšeniu zamestnancov spoločnosti sa ZSSK umiestnila na popredných miestach v niekoľkých kategóriách:
- 1. miesto v kategórii Verejná doprava (počet jázd 3 755),
- 1. miesto v kategórii Chôdza (počet jázd 1 505),
- 2. miesto v počte zapojených zamestnancov (273 jednotlivcov a 84 tímov),
- 6. miesto v kategórii Cyklistika (počet jázd 2 509).
NAJAZDENÉ KILOMETRE A UŠETRENÉ CO2 ŽELEZNIČNOU SPOLOČNOSŤOU SLOVENSKO | ||
Ušetrené CO2 | Najazdené KM | |
Bicykel | 5 231,75 kg | 20 925,92 km |
Chôdza | 521,12 kg | 1 922,84 km |
Auto | 0,00 kg | 1 200,95 km |
Verejná doprava | 25 230,41 kg | 149 292,60 km |
Celkovo | 31 002,03 kg | 173 430,07 km |
Okrem ocenení v jednotlivých kategóriách bolo tento rok novinkou ocenenie za dlhodobo aktívny prístup ku koordinácii kampane. Zo 150 koordinátorov kampane Do práce na bicykli v rôznych firmách a spoločnostiach Slovenska toto uznanie získal práve firemný koordinátor ZSSK, Lukáš Riha. Súťaž v Železničnej spoločnosti Slovensko koordinuje už 8 rokov a je vášnivým cyklistom aj v súkromnom živote.
„Presne 273 účastníkov spolu vytvorilo 84 tímov, ktoré súťažili za Železničnú spoločnosť a obhájili minuloročné prvenstvo v dvoch kategóriách. Je to pre nás záväzok, aby sme v kampani Do práce na bicykli pokračovali aj ďalej. Týmto spôsobom nielenže podporujeme zdravý životný štýl, ale aj prispievame k znižovaniu emisií a ochrane životného prostredia,“ dodal Lukáš Riha, koordinátor súťaže DPNB za Železničnú spoločnosť Slovensko.
Kampaň bola oficiálne vyhodnotená v utorok 16. júla, pričom ZSSK plánuje aj interné vyhodnotenie a odmenenie najaktívnejších cyklistov v spoločnosti. Víťazi jednotlivých kategórií budú odmenení hodnotnými cenami a všetci zúčastnení sa môžu tešiť na drobný darček ako poďakovanie za ich úsilie.