Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

  • Prvé miesta dokazujú odhodlanie a zanietenosť zamestnancov ZSSK v ekologickej forme dopravy
  • Národný dopravca sa drží na popredných miestach medzi zamestnávateľmi aj tento rok
  • Zamestnanci Železničnej spoločnosti ušetrili cez 31-tisíc kíl CO2 pri najazdených 173-tisíc km

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) sa chce podeliť so skvelými výsledkami, ktoré jej zamestnanci dosiahli v rámci národnej kampane „Do práce na bicykli“. Ako spoločnosť s dlhodobým záväzkom k udržateľnej doprave, ZSSK opäť potvrdila svoje odhodlanie podporovať ekologické riešenia nielen vo svojej činnosti, ale aj v každodennom živote svojich zamestnancov.

„Kolegom, ktorí sa zapojili do národnej kampane Do práce na bicykli, patrí veľká vďaka za ich aktívnu účasť. Spolu sme ušetrili viac ako 31-tisíc kilogramov CO2 pri najazdení cez 173-tisíc kilometrov. Zamestnanci Železničnej spoločnosti ukázali, že podpora ekologických riešení je pre nich dôležitá nielen v práci, ale aj v osobnom živote. Vynikajúce umiestnenie našej spoločnosti je dôkazom, že ako víťaz ankety Najzamestnávateľ za rok 2023 máme skutočne odhodlaných a ekologicky zmýšľajúcich ľudí v radoch národného dopravcu,“ uviedol Peter Helexa, generálny riaditeľ Železničnej spoločnosti Slovensko.

Vďaka angažovanosti a nadšeniu zamestnancov spoločnosti sa ZSSK umiestnila na popredných miestach v niekoľkých kategóriách:

  • 1. miesto v kategórii Verejná doprava (počet jázd 3 755),
  • 1. miesto v kategórii Chôdza (počet jázd 1 505),
  • 2. miesto v počte zapojených zamestnancov (273 jednotlivcov a 84 tímov),
  • 6. miesto v kategórii Cyklistika (počet jázd 2 509).
NAJAZDENÉ KILOMETRE A UŠETRENÉ CO2 ŽELEZNIČNOU SPOLOČNOSŤOU SLOVENSKO
 Ušetrené CO2Najazdené KM
Bicykel5 231,75 kg20 925,92 km
Chôdza521,12 kg1 922,84 km
Auto0,00 kg1 200,95 km
Verejná doprava25 230,41 kg149 292,60 km
Celkovo31 002,03 kg173 430,07 km

Okrem ocenení v jednotlivých kategóriách bolo tento rok novinkou ocenenie za dlhodobo aktívny prístup ku koordinácii kampane. Zo 150 koordinátorov kampane Do práce na bicykli v rôznych firmách a spoločnostiach Slovenska toto uznanie získal práve firemný koordinátor ZSSK, Lukáš Riha. Súťaž v Železničnej spoločnosti Slovensko koordinuje už 8 rokov a je vášnivým cyklistom aj v súkromnom živote.

„Presne 273 účastníkov spolu vytvorilo 84 tímov, ktoré súťažili za Železničnú spoločnosť a obhájili minuloročné prvenstvo v dvoch kategóriách. Je to pre nás záväzok, aby sme v kampani Do práce na bicykli pokračovali aj ďalej. Týmto spôsobom nielenže podporujeme zdravý životný štýl, ale aj prispievame k znižovaniu emisií a ochrane životného prostredia,“ dodal Lukáš Riha, koordinátor súťaže DPNB za Železničnú spoločnosť Slovensko.

Kampaň bola oficiálne vyhodnotená v utorok 16. júla, pričom ZSSK plánuje aj interné vyhodnotenie a odmenenie najaktívnejších cyklistov v spoločnosti. Víťazi jednotlivých kategórií budú odmenení hodnotnými cenami a všetci zúčastnení sa môžu tešiť na drobný darček ako poďakovanie za ich úsilie.

Značky: