Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

V marci dosiahol online predaj elektroniky historické maximá. Kým pre e-shopy sú tradične najsilnejším obdobím mesiace november a december, rok 2020 prináša prekvapivé výsledky. V dôsledku aktuálnej situácie začali Slováci namiesto maloobchodných predajní nakupovať elektroniku online.

,,Hoci sme uprostred neľahkej situácie, môžeme skonštatovať, že máme za sebou veľmi úspešný mesiac. Teší nás, že aj zákazníci, ktorí doposiaľ uprednostnili priamy nákup v predajni, si zvykli na nakupovanie online a tovar si vyzdvihujú v našich predajniach, z ktorých sa dočasne stali výdajné miesta,“ hovorí Sabina Boudová, marketingová manažérka DATART-u a Hej.sk.

Z hľadiska predaja je každoročne najsilnejším obdobím predvianočný čas, aktuálny stav sa však podpísal aj pod nákupné správanie Slovákov. ,,V mesiaci marec sme dokonca zaznamenali zvýšenie predaja v porovnaní s predvianočným obdobím,“ hodnotí Boudová.  Dodáva, že zákazníci si do košíka vkladajú rôzne produkty, ale predovšetkým mobilné telefóny, herné konzoly, televízory, kuchynské spotrebiče, najmä kávovary, ale aj veľké domáce spotrebiče, ako chladničky či mrazničky. ,,Zvýšený záujem zaznamenávame aj o chovateľské produkty a enormné čísla predaja vykazujú šijacie stroje a antibakteriálne mydlá, ktoré zákazníci nájdu v našej ponuke,“ mieni marketingová manažérka DATART-u a Hej.sk.

Zaťažkávacia skúška pre sklad a logistiku

Maloobchodné predajne DATART a Hej.sk sú v dôsledku opatrení vlády zatvorené. Obe značky však na situáciu zareagovali promptne a v uplynulých dňoch sa z 15 DATART predajní a jednej predajne značky Hej.sk stali dočasné výdajné miesta. Výdajne sú spoločné pre obe značky, a tak si zákazníci môžu vyzdvihnúť svoje objednávky na celkom 16 výdajných miestach na Slovensku. ,,Prechod na dočasný systém výdajní bol pre nás dôležitý krok. Chceli sme zákazníkom ponúknuť možnosť rýchleho a bezpečného vyzdvihnutia objednávok a zároveň čiastočne odbremeniť logistiku a zamestnancov centrálneho skladu v Senci,“ vysvetľuje Boudová, podľa ktorej denný počet expedovaných zásielok z centrálneho skladu láme dlhoročné rekordy. ,,Zamestnanci skladu zažívajú nápor ako pred Vianocami, no napriek tomu sa im darí objednávky zasielať včas. Je pre nás však dôležité, aby sme si tento stav dokázali udržať aj dlhodobo. Preto priebežne posilňujeme personálne kapacity oddelenia logistiky, centrálneho skladu a jednotlivých výdajní presunom interných zamestnancov zo zatvorených predajní,“ prezrádza marketingová manažérka.

 

 

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.