Spoločnosť Západoslovenská distribučná je v súčasnosti pripravená na to, aby v prípade zhoršenia situácie a vyhlásenia krízového stavu, zaistila udržateľný prevádzkový režim a nepretržitú dodávku elektrickej energie. Pre prípad krízového vývoja sú pripravené redundantné pracoviská, záložné tímy a prostriedky.
V spoločnosti už vyše dvoch týždňov pravidelne zasadá Centrálny krízový štáb, ktorý pripravuje a implementuje preventívne opatrenia s cieľom zamedziť prípadnému šíreniu vírusovej nákazy medzi zamestnancami spoločnosti. Spoločnosť pracuje v režime ALERT. To znamená, že všetky prevádzkové činnosti vykonáva ako v normálnom režime, ale všetci zamestnanci, ktorým to náplň práce dovoľuje, pracujú z domu. Títo zamestnanci však pracujú vo zvýšenom bezpečnostnom režime – sú zakázané všetky zahraničné pracovné cesty, minimalizuje sa stretávanie, zamestnancom je meraná pred vstupom do budovy teplota a sú vybavení dezinfekčnými gélmi. Dodržiavajú sa všeobecné pravidlá, ako nepodávanie si rúk a približovania sa k ostatným osobám len na nevyhnutnú vzdialenosť.
„V špeciálnom režime pracuje dispečing, ktorý je nevyhnutný na zabezpečenie nepretržitej prevádzky. Máme vytvorené redundantné pracoviská, pracovníci dispečingu sú izolovaní od ostatných pracovníkov, aby sme zabezpečili ich ochranu pred nákazou v maximálnej možnej miere. Rovnako terénni pracovníci sa nestretávajú skupinovo,“ uviedol Tomáš Turek, predseda predstavenstva ZSD.
V súvislosti s opatreniami proti šíreniu koronavírusu, pristúpila spoločnosť aj k zrušeniu stránkových dní na regionálnych správach v mestách Bratislava, Trenčín, Trnava, Dunajská Streda a Nitra. Zákazníkom odporúčame všetku korešpondenciu posielať poštou na podateľňu – Čulenova 6, 816 47 Bratislava.
Podateľňa nepreberá osobne doručené zásielky od zákazníkov. Zákazník môže zásielku bez potvrdenia prevzatia nechať v boxe pre tento účel zriadenom v priestoroch recepcie. V prípade, ak chce zákazník potvrdenie o doručení, musí poslať zásielku poštou. Ak to charakter podania umožňuje, ZSD odporúča zákazníkom využiť možnosť kontaktovať spoločnosť elektronicky – https://www.zsdis.sk/Uvod/Spolocnost/Kontakty. Následné prijímanie, spracovávanie a odosielanie pošty zostáva v štandardnom režime.
Nahlasovanie porúch prebieha v štandardnom režime na poruchovej linke 0800 111 567, k dispozícii je v štandardnom režime aj zákaznícka linka 0850 333 999. Tu však môže prísť, vzhľadom na situáciu, k predĺženiu čakania na spojenie s operátorom.