Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

  • Vývojový tím CUPRA popisuje svoje dojmy za volantom modelu Formentor, ktorý je pripravený vyraziť na cesty sveta
  • Päť jazdných režimov a škrupinové športové sedadlá pre bezprostredný kontakt s cestou
  • Na vývoji sa podieľali továrenskí jazdci CUPRA Jordi Gené a Mattias Ekström, ktorí poskytli svoje skúsenosti z pretekárskych okruhov pre sériový model

 Model CUPRA Formentor je pripravený vyraziť na cesty sveta. No niektorí ľudia už mali privilégium si ho vyskúšať. Sú to členovia vývojového tímu CUPRA, ktorý vedie Dr. Werner Tietz, člen predstavenstva SEAT pre výskum a vývoj, Marta Almuni technická riaditeľka CUPRA a továrenský jazdec Jordi Gené. Tu sú ich dojmy z jazdy v prvom automobile navrhnutom a vyvinutom exkluzívne pre značku CUPRA.

310 koní kontrolovaného výkonu

Cesta uzavretá pre bežnú premávku s niekoľkými ostrými zákrutami a veľmi výraznými zmenami prevýšenia čaká na CUPRA Formentor Launch Edition s výkonom 228 kW (310 k). Za volantom sedí Dr. Werner Tietz, člen predstavenstva SEAT pre výskum a vývoj: „Pred štartom jazdy je veľmi dôležité nastaviť si, ako chcete jazdiť.“ Formentor má 5 rozličných jazdných režimov. „Snažili sme sa vytvoriť rovnaký pocit ako v kompaktnom automobile a vďaka progresívnemu riadeniu a adaptívnemu podvozku sme vytvorili päť rozličných jazdných režimov,“ vysvetľuje Marta Almuni, technická riaditeľka CUPRA. Na tomto type cesty netreba váhať: „Ja som hneď pri štarte zvolil režim CUPRA,“  hovorí Werner Tietz.

Jeden volant, množstvo funkcií

Režim CUPRA sa dá rýchlo a pohodlne navoliť priamo z volantu. Stačí, keď vodič položí ruky na volant a všetko má na dosah – vpravo tlačidlo na štartovanie motora, vľavo tlačidlo na priamu voľbu najšportovejšieho jazdného režimu. „Pretože prakticky nemusíte skladať ruky z volantu, jazda je veľmi športová a súčasne bezpečná. Iba málo vecí odpútava vašu pozornosť, takže si môžete cestu užiť naplno,“ vysvetľuje Werner Tietz.

Vytvorený aby cítil asfalt

Ďalším aspektom, ktorý umocňuje pocit kontaktu s cestou sú štandardné škrupinové športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy. „Venovali sme osobitnú pozornosť sedadlám. Bol to prvý krok ako priniesť emócie pretekárkeho automobilu do sériového vozidla. Sedadlá sú prvým kontaktným bodom vozidla a sprostredkúvajú vodičovi všetky vlastnosti cesty,“ hovorí Marta Almuni. „Hoci poloha sedadla nad cestou je vyššia, pretože je to CUV, cítite sa byť spojení s cestou,“ dodáva Werner Tietz.

Spojený s cestou

Vývojový tím CUPRA úzko spolupracoval s továrenskými jazdcami značky, ktorými sú Jordi Gené a Mattias Ekström, aby implementoval ich skúsenosti z pretekárskych okruhov do modelu Formentor. „Ďalšou vecou, na ktorej sme veľa pracovali, bolo vyladenie podvozka, riadenia a motora. Pri finálnych testoch nám pomáhali Jordi Gené a Mattias Ekström, ktorí nám pomohli dosiahnuť potrebnú presnosť ovládania v zákrutách a reakciu motora na pedál akcelerátora,“ vysvetľuje Marta Almuni. Po mnohých testovacích jazdách Jordi Gené popisuje reakcie vozidla: „Výsledok je úžasný. Volant presne prenáša k vodičovi informáciu, čo sa deje pod kolesami a podvozok vám umožňuje dokonalú kontrolu vozidla.“

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.