Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Slovenská sporiteľňa reaguje na aktuálnu situáciu. S cieľom ochrániť zdravie svojich zamestnancov aj klientov a súčasne zabezpečiť dostupnosť bankových služieb prijíma od pondelka rána viaceré bezpečnostné opatrenia. Pobočky budú po novom otvorené iba štyri hodiny denne, časť sa zatvára úplne, banka tiež reguluje počet klientov v pobočkách a začína s distribúciou ochranných rúšok pre poradcov v pobočkách.

Aktuálne opatrenia platné od 16. marca:

  • každá pobočka Slovenskej sporiteľne, vrátane tých v obchodných centrách, bude otvorená 4 hodiny (od aktuálneho otvorenia pobočky),
  • z kapacitných dôvodov budú zatvorené viaceré pobočky. Ich zoznam, ako aj otváracie hodiny fungujúcich, je pravidelne aktualizovaný na https://www.slsp.sk/pobocky,
  • banka zavádza regulovaný vstup pre klientov – prosí ich, aby vchádzali po jednom. Súčasne apeluje na nosenie rúšok (či iného spôsobu ochrany úst a nosa),
  • tiež začína s distribúciou ochranných rúšok a respirátorov do pobočiek a spracovateľských centier hotovosti, opakovane rozváža aj dezinfekciu na ruky a čistiace prostriedky,
  • limity hotovosti zostali nezmenené (podľa veľkosti pobočky),
  • pri platobných kartách z logistických dôvodov bude doručenie PIN k novej karte len cez SMS,
  • o obmedzeniach bude banka klientov informovať cez vývesky, SMS, e-mailom, aktuálne info klienti nájdu aj na slsp.sk/bezpecnebankovanie. 

Odporúčania ako bezpečne vybaviť bankové služby z domu

Jedným z odporúčaní, ako zabrániť ďalšiemu šíreniu koronavírusu je ohľaduplnosť a zodpovednosť, pokiaľ ide o návštevu miest s veľkou koncentráciou ľudí. Vďaka internetu a telefónu je dnes možné bezpečne vybaviť veľké množstvo bankových služieb kedykoľvek z domu.

Toto sú naše aktuálne rady:

  1. Banku vyriešite cez mobil a počítač – využívajte služby elektronického bankovníctva. Prostredníctvom Georgea alebo služby pre firmy Business24 je možné urobiť drvivú väčšinu úkonov, pre ktoré by klient bežne chodil do pobočky. Patrí sem posielanie peňazí, zadávanie trvalých príkazov či inkás, riešenie platobných kariet. Využívať elektronické bankovníctvo môžu aj firmy a podnikatelia na všetky úhrady, platby, zadávanie hromadných príkazov a schvaľovanie transakcií.
  2. Vkladomaty pre manipuláciu s hotovosťou – na vyberanie a vkladanie hotovosti a tržieb môžu využiť ľudia, ale aj firmy a podnikatelia využiť vkladomaty. Všetky bankomaty a vkladomaty pravidelne zásobujeme hotovosťou. Kde sa nachádza najbližší vkladomat alebo bankomat si môžete pozrieť tu: https://www.slsp.sk/sk/ludia/kontakty.
  3. Bezpečné bezkontaktné platenie – pri platení odporúčame uprednostniť bezkontaktné platenie kartou, mobilom či hodinkami pred hotovosťou. Bezkontaktné platenie aktuálne odporúča aj WHO (Svetová zdravotnícka organizácia). Najbezpečnejšia forma platenia sú mobilné platby, nakoľko ani pri vyšších sumách nie je nutné zadávať PIN.
  4. Call centrum radí a rieši problémy – ak sa potrebujeme poradiť, obráťte sa na call centrum banky. Poradcovia vám na diaľku pomôžu vyriešiť vaše otázky, rovnako je možné cez telefón zadávať platby a riešiť ďalšie úkony. Vzhľadom na veľký počet otázok prosíme o trpezlivosť. Vašej otázke sa budeme venovať a odpovedať v najskoršom možnom termíne. (kontakty: *0900, 0850 111 888, zo zahraničia:+421/2/58 26 81 11). Naša zákaznícka linka je bezplatná a je k dispozícií 24 hodín 7 dní v týždni.