Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Občianske združenie Slovensko.Digital spustilo portál na nahlasovanie podnetov a návrhov na zlepšenie elektronických služieb štátu.

Na portáli LepšieSlužby.sk môžu občania upozorniť na chyby, na ktoré narazili pri používaní e-služieb štátu alebo zadať návrhy na ich zlepšenie. Občianske združenie Slovensko.Digital následne podnety spracuje a pošle na vyriešenie zodpovedným úradom.

“Kvalitu poskytovania efektívnej elektronickej služby reprezentujú najmä jej zrozumiteľnosť, úspornosť, bezpečnosť a komplexná obojstranná digitálna komunikácia. Občania sú dnes zvyknutí z komerčnej sféry na úplne inú úroveň poskytovania elektronických služieb, než aké vo väčšine prípadov poskytuje štát. Aj takýto portál je cestou, ako štát môže získať spätnú väzbu od užívateľov svojich služieb,” vysvetľuje Vladimír Falťan zo Slovensko.Digital.

Jednotlivé podnety môžu užívatelia zaradiť do kategórii podľa životných situácií v súlade s rozdelením na webe slovensko.sk. Po ich nahlásení všetky podnety spracujú odborníci zo Slovensko.Digital a na riešenie ich posunú zodpovedným úradom alebo správcom elektronických služieb. Od spustenia portálu LepšieSlužby.sk v decembri 2019 je zatiaľ nahlásených takmer 30 podnetov. Viaceré z nich už boli úspešne doriešené vďaka spolupráci s pracovníkmi Národnej agentúry pre sieťové a elektronické služby a Sekcie informatiky Finančného riaditeľstva SR. Pripravuje sa taktiež výmena informácií v oblasti issue managementu s Kanceláriou behaviorálnych inovácií ÚPVII, ktorej benchmarking ukázal silné a slabé stránky eGov.

“Občania zároveň môžu sledovať v akom štádiu riešenia sa všetky nahlásené podnety nachádzajú. Prihlásený užívateľ má navyše možnosť aktívne sa zapojiť do diskusie k podnetom,” dodáva Falťan. Nahlasovanie podnetov nie je spojené s nutnosťou prihlasovať sa do portálu.

Slovensko.Digital pripravil portál v spolupráci s členskou firmou EEA communication solutions.