Sú obľúbené, vtipné a v písanom texte lepšie vyjadrujú naše aktuálne pocity a emócie.

Používame ich najmä pri bežnej online komunikácii s priateľmi a na sociálnych sieťach. Reč je o emodži, ktoré zajtra oslavujú celosvetovo svoj medzinárodný deň. Pri tejto príležitosti sme sa pozreli na to, do akej miery a prečo ich využívajú Slováci. 

Dátum 17. júl je známy aj ako svetový deň emodži. Tento deň pripadol na stredu, pretože práve tento dátum je uvedený na emodži zobrazujúcom symbol kalendára. Svetový deň emodži sa datuje od r. 2014. Aký je vzťah Slovákov k emodži?

Až 80 % z tých, čo sa stretli s emodži, ich používa vo svojej písomnej komunikácii. Najčastejšie pri písaní nepracovných e-mailov, správ, pri chatovaní (56 %) a na sociálnych sieťach (38 %). Zaujímavosťou je fakt, že v pracovnej komunikácii majú iba minimálne zastúpenie (2 %). 

Okrem písomnej komunikácie sa Slováci, ktorí využívajú emodži, stretávajú s týmito symbolmi aj v článkoch prípadne v blogoch (62 %), pri zadávaní spätnej väzby (40 %) a štvrtina v prípade rôznych inštitúcií ako sú banky či operátori. Okrem využitia v rámci ich komunikácie môžu mať pritom emodži uplatnenie aj v ďalších oblastiach.

Emoždi ako dobrá alternatíva k číslam

Tak ako sú doplnkom k písanému textu, možno ich v bankovníctve využívať ako alternatívu k číslam. V tomto prípade nemusí zohrávať primárnu úlohu ich vizuálna stránka, ale bezpečnostná. Číselný PIN kód do mobilného bankovníctva možno nahradiť napr. kombináciou štyroch z celkovo 34 emodži obrázkov. Tým pádom vznikne heslo, ktoré je bezpečnejšie ako 4- alebo 6-miestny číselný PIN.

Bežnú písomnú komunikáciu by si bez emodži nevedela predstaviť tretina zo Slovákov, ktorí ich bežne využívajú. Dôvodom, prečo ich ľudia používajú je fakt, že lepšie vyjadrujú ich aktuálne pocity (77 %), vnášajú emóciu do textu (64 %), sú vtipné (61 %) a pomáhajú im vyjadriť myšlienku trefnejšie, ako písaný text (42 %). 

Najobľúbenejšie sú pritom smajlíky. Z ľudí, ktorí emodži používajú, využíva smajlíkov až 92 %. Nasledujú obrázky vyjadrujúce gestá (77 %), postavy (42 %), či zvieratá (37 %). Naopak, najmenšie využitie majú symboly vlajok (15 %) a miest (13 %).

Zdroj: 365.bank

Prečítajte si aj:

365.bank spúšťa Apple Pay: Plaťte jednoducho a bezpečne

Značky: