Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Výsledky súťaže ProduktRoku 2023, ktorú Heureka už tradične vyhlasuje, sú známe. Nie je postavená na hlasovaní Slovákov, o popularite produktov rozhodujú reálne dáta záujmu spotrebiteľov.

Cieľom súťaže ProduktRoku je každoročne ukázať najpopulárnejšie produkty podľa preferencií spotrebiteľov na Slovensku. Hodnotenie je zostavené podľa počtu používateľov, ktorí o produkt prejavili záujem v internetových obchodoch, podľa počtu reálnych nákupov v internetových obchodoch a celkového hodnotenia používateľov. “Verím, že tieto výsledky pomôžu slovenským spotrebiteľom inšpirovať sa nákupnými preferenciami iných zákazníkov a získať tak pre seba najlepší produkt za svoje peniaze,” hovorí Jan Mayer, výkonný riaditeľ nákupného poradcu Heureka.sk.

Z výsledkov vyberáme

Kto je víťazom najsilnejšej online kategórie mobilných telefónov? Je ním prekvapivo model Xiaomi Redmi Note 12S, ktorý po 5 rokoch zosadil z kraľovania iPhone. “Ten obsadil na Slovensku, ale aj v Česku druhé aj tretie miesto. Slováci však v priemere obľubujú drahšie modely, keďže na druhom mieste majú iPhone 14, kým Česi na 3. mieste starší iPhone 13,” hovorí Jan Mayer.

Kategória osobných pneumatík je po mobilných telefónoch druhou najpredávanejšou. Letné vyhrali            Matador Matador Hectorra 5 a zimné Matador MP93 Nordicca. “Medzi osobnými pneumatikami vyhráva dôvera v tradičné domáce značky, keďže v Česku obsadili obe kategórie pneumatiky značky Barum,” hovorí Jan Mayer.

Medzi televízormi, štvrtej najpredávanejšej kategórii online nákupov, zvíťazil led televízor Samsung UE55CU7172. “Práve v televízoroch sa ukazujú najväčšie rozdiely medzi Slovákmi a Čechmi. Kým na Slovensku prevažujú drahšie modely s vyššou uhlopriečkou, českí spotrebitelia preferujú lacnejšie modely. Druhé miesto na Slovensku napríklad patrí OLED televízoru Samsung QE65S90 cenovkou nad 1360 eur, kým v Čechách je drahší model až na treťom mieste a je s menšou uhlopriečkou a cenovkou do 900 eur,” hovorí Jan Mayer.

V krmivách pre psov, piatej najväčšej kategórii, vytlačila značka Brit víťaza posledných 3 ročníkov značku Eminent. Víťazom sa stalo krmivo Brit Premium by Nature Sensitive Lamb, ktoré v predchádzajúcich ročníkoch bolo na 2. mieste popularity.

Usporiadateľom súťaže ProduktRoku je spoločnosť Heureka Group, prevádzkovateľ nákupného portálu Heureka.sk a Heureka.cz ako aj ďalších cenových porovnávačov a nákupných poradcov v strednej a východnej Európe. Spoločnosť prevádzkuje aj ďalšie úspešné služby pre nakupujúcich, medzi ktoré patrí okrem recenzií reálnych zákazníkov certifikačný program e-shopov Overené zákazníkmi, grafy Vývoja ceny jednotlivých produktov či funkcia Stráženia ceny. Heureka Group organizuje a vyhlasuje aj súťaž ShopRoku, kde používatelia hodnotia najkvalitnejšie i najpopulárnejšie e-shopy.

Značky: