V tomto článku prinášame predstavenie zaujímavého elektrického bicykla, ktorý zaujme aj cenou.
Skladanie ako hobby
Na dnešnú dobu je cena pod 1000 eur naozaj dobrá a preto sme si tento bicykel požičali do redakcie. Je to model ENGWE EP-2 Pro. Bicykel priniesol do redakcie kuriér vo veľkej krabici a jeho poskladanie trvalo asi hodinu a pol. Treba namontovať predné koleso, predný blatník, celú časť s riadidlom, obe svetlá a zadný nosič. Treba na to náradie, súčasťou dodávky sú príslušné kľúče a skrutkovač, pomohli si ale aj vlastným náradím.
Robustný dizajn
ENGWE EP-2 Pro sme objednali v oranžovej farbe a bicykel tak púta pozornosť. Okrem toho ale existuje aj čierna a šedá verzia tohto bicykla. EP-2 Pro zaujme nielen farbou, ale aj celkovou robustnou konštrukciou a pomerne širokými pneumatikami. Súčasťou výbavy je aj veľmi dobre viditeľný 4-palcový LCD displej, na ktorom sa zobrazujú informácie ako napr. aktuálna rýchlosť, prejdená vzdialenosť či kapacita batérie.
Tri režimy prevádzky
ENGWE EP-2 Pro používa systém elektrického pohonu, ktorý umožňuje jednak asistovanú jazdu (ťaháte a elektrický motor vám v tom pomáha), ale je tu aj režim samostatnej elektrickej jazdy. Vtedy rýchlosť jazdy ovládate pravou rukou a je dobre byť pripravený brzdiť. V tomto režime je samozrejme spotreba elektriny oveľa vyššia ako pri asistovanej jazde. Pri tomto druhom prípade si môžete vybrať z 5 stupňov intenzity podpory.
Potom ako spotrebujete všetku energiu z batérie môžete ďalej jazdiť na bicykli a to pomocou čisto ľudskej sily.
Bezpečnosť nadovšetko
Motor je umiestnený v náboji zadného kolesa a tu je aj 7-stupňová prevodovka Shimano RD-TY300 (relatívne lacný model). Páči sa nám, že táto prevodovka je chránená proti poškodeniu pri páde bicykla na zem.
Bicykel je dobre pripravený na jazdu v noci a za šera, predné biele a zadné zadné svetlo vás dobre signalizuje pre ostatných účastníkov cestnej premávky.
ENGWE pri svojich bicykloch používa systém, že ochranný kľúč je umiestnený v spodnej časti batérie, pri uzatváraní a odomykaní bicykla je tak treba sa zohnúť.
Technické parametre
Bicykel len začíname testovať a pripravíme k nemu aj vide, teraz sa teda obmedzíme na údaje poskytnuté výrobcom. Dojazd má byť až do 100 km, rýchlostný limit je v nastavení bicykla od výroby stanovený na 25 km/h. Výkon motora je až 750 W, 48 V batéria je lítiová s kapacitou 13Ah, je samozrejme vymeniteľná a dá sa kúpiť online.
Vpredu je teleskopická vidlica z uhlíkovej ocele so zdvihom 100 mm, ktorá sa dá aj fixovať. Kolesá sú 20-palcové so šírkou 4 palce a pneumatiky sú v štýle BMX. Otázka určite bude, kde ich budete po určitom čase zháňať. Ale zatiaľ sa zdá, že EP-2 Pro sa nezľakne ani náročnejšieho trailu. Kritickým bodom sú ale mechanické kotúčové brzdy Tektro M280. Pri zjazde z kopca sme nešli úplne naplno hlavne kvôli tomu, že na brzdenie bolo treba dlhšiu trať. Nabíjanie na 30 % vybitej batérie nám trvalo 5 hodín, na celkové nabitie treba 8 hodín.
Je pomerne ťažký ale dá sa skladať
EP-2 Pro je skladací elektrobicykel, jeho hmotnosť je však okolo 32,5 kg, takže manipuláciu s ním zvládne skôr silnejší človek. Ľahko sa dá ale skloniť časť s riadidlami a aj zloženie v polovici bicykla nie je náročné. Horšie je to pri zdvíhaní bicykla napr. pri umiestnení do kufra auta. Treba na to silu.
Testujeme
Pri našom teste sme si overili dojazd okolo 80 km pri jazde po cestách v Bratislave. Ak si vyjdete s bicyklom do lesa a náročnejšieho kopcovitého terénu, dojazd klesne na zhruba 40 km. Veľa závisí od toho, ako si chcete s elektrickým motorom pomáhať. K tomuto testu sme pripravili aj video.
Cena: 999 eur
Zapožičal: ENGWE
Prečítajte si tiež